sobota 11. června 2022

Recenze - Ch. Lauren: Láska a jiná slova

Pojď hříbečku do košíčku!

Už vím, že s autorským duem Christina Hobbs a Lauren Billings alias Christina Lauren je to jako na houpačce. Mají lepší chvilky, slabší chvilky a hodně záleží na tom, jestli chcete romantický příběh či něco pikantního, protože ony umí oboje. Máme tu tedy další kousek do sbírky a pojďme se podívat, co z toho vzešlo. Podle anotace to totiž vypadá spíš na hodně jemnou romantiku:

Mohlo by se zdát, že Macy Sorensenová  má svůj život pevně pod kontrolou – pracuje jako pediatrička, chystá svatbu se starším, finančně zajištěným mužem a zachovává si chladnou hlavu a emoce na uzdě. Ovšem jen do doby, než jí zkříží cestu Elliot Petropoulos, první a poslední opravdová láska jejího života. A ochranná zeď, kterou si kolem sebe vystavěla, začíná mít trhliny. Kdysi pro ni Elliot znamenal všechno. Byl to právě on, kdo jí pomohl se po smrti její maminky znovu otevřít světu… a kdo jí v tu samou noc, kdy jí vyznal lásku, zlomil srdce.

Přiznávám bez mučení, že první polovina knihy mě neskutečně rozčilovala. S velkou pravděpodobností za to ale mohlo mé rozpoložení spíš než sama kniha. Měla jsem totiž náladu na něco, co odsýpá, jiskří, má spád a letí jako kulový blesk. Láska a jiná slova je ale ukázkový zástupce ze škatulky slow-burn. Mám pocit, že pomaleji už to snad ani nešlo. Což může někoho vytáčet a někomu jinému zase přijít neuvěřitelně vhod.

Marcy a Elliot se nevidí poprvé, což je změna oproti jiným knihám. Už se znají, ba co víc, hodně toho spolu prožili, než se to kolosálně podělalo – tvrdí Macy, Elliot nechápe, proč ho na 11 let beze slova odstřihla. Příběh se čte výborně a hlavním kamenem úrazu nebo na druhou stranu výhrou je právě zmiňovaná pomalost. Macy je nerozhodná, vystrašená a nejistá. Elliot působí jako anděl, který má okamžitě ve všem jasno a ví naprosto přesně, co chce.

„…„Tak proč si to četl?“

„Proč?“ zeptal se nechápavě a trochu zvedl hlavu, aby mi viděl do očí. „Já nevím. Protože rád čtu? Protože se mi líbí, jak slova dokážou lidi přesvědčit, nazlobit nebo pobavit. A taky jak dokážou…“ Elliot pokrčil rameny a maličko zrudl, „vzrušovat.“…“

Děj se odehrává ve dvou časových rovinách, které se pravidelně střídají – současnost a minulost z pohledu Macy, kdy se dozvídáme, jak vzniklo a vyvíjelo se přátelství hlavních hrdinů až do momentu, ke kterému to směřuje od samotného začátku. Něco čujete, protože teorie člověk prostě při čtení má a lítají mu hlavou. Existují dvě možnosti. Buď to knihu pozvedne, nebo ji to totálně pohřbí. V první chvíli jsem měla dojem, že blbější už to snad být nemohlo, ovšem Christina Lauren to dokázala nepatrně zachránit. Láska a jiná slova tak nevyšla úplně zle. Hodnocení v číslech by se pohybovalo na rozmezí 3,5 až 4, podle toho, jak jsem ochotná přimhouřit oči.

Nebylo to v žádném případě dokonalé, ale taky ani hloupé. Spíš zejména pomalé, něžné, promyšlené. Trochu tomu chyběla jiskra, protože pokud chcete něco pikantního, tady nepochodíte. Erotika tu je velmi okrajově a spíš aby se neřeklo. Hlavním motivem je pravá láska, strach ze změn, nejistota, opatrnost, uzavřenost. Potencionálně tam mohlo být víc konfliktů, trochu vygradovanější drama, ale to beru ze svého pohledu čtenáře, který v danou chvíli chtěl, aby ho autor šokoval, napínal a provokoval. Pokud naopak víte, že toužíte po romantickém příběhu, kde nebudou žádná sprostá slova ani přehnaná dramata, máte vítěze.

Počet stran:  426

Překlad: Jan Sládek

Vydalo nakladatelství Jota v květnu 2022 a knihu můžete zakoupit na jejich webu za 318,- Kč.