úterý 22. listopadu 2022

Recenze - L. J. Shen: Skandální titulky

Když to šlape, neexperimentuj!

Série Rození hříšníci od L. J. Shen si mě získala. Občas jsem měla výhrady, jindy hltala a skoro nedýchala. Stejně tak jednorázovka Hra s ohněm. Bylo tedy jasné, že další knihy na sebe nenechají dlouho čekat! A přednost dávám zejména standalone kouskům. Se sériemi mám komplikovaný vztah a vrhám se na ně, až když jsou venku komplet. Možná to není rozumné, ale což. Co se ukrývá pod dnešní poněkud tuctovou obálkou?

Célian Laurent. Manhattanský princ. Proslulý playboy. Dědic mediálního impéria… A můj nový šéf. Mohla jsem na něj udělat dojem, nebýt těch nezapomenutelných chvil, když jsme se spolu minulý měsíc vyspali. Odešla jsem s něčím víc, než jenom oblažena orgasmy a příjemnou vzpomínkou – konkrétně s jeho peněženkou. Teď na mě zíral, jako kdybych byla špína pod jeho italskými mokasíny, a já si to mám nechat líbit. Jenže vtip je v tom, že Judith „Jude“ Humphryová nemá co ztratit.

Nebudu vám lhát. Chlapec na přebalu fakticky není můj typ. Navíc si myslím, že mezi ostatními vynikne tak možná bílým pozadím (jakože barvou obálky, nikoli zadkem), toť vše. A když už jsme u té upřímnosti… z anotace křičí klišé asi na dvacet kilometrů.

Vtip je ovšem v tom, že si během čtení na nějaké klišé ani nevzpomenete. Jasně, už to tady bylo milionkrát. Jindy normální až introvertní děvče se pod vlivem událostí hecne, opije, cokoli a vlítne na to s prvním týpkem, který se namane. A ejhle, on se nám z něj v relativně krátkém časovém horizontu vyklube nový šéf! Žerty stranou, tohle není originální ani co by se za nehet vešlo. A to je tak jediná výtka, kterou Skandální titulky dostanou.

L. J. Shen dokázala naprosto nevídanou věc. Rozjela neskutečně vtipnou hate to love (od nenávisti k lásce) romanci, kterou okořenila nejen humorem a sarkastickými hlody, ale i pikantními erotickými scénami. Ty však nijak extrémně nepřeháněla. Jednoduše dokázala příběh vyvážit, a přestože stavěla na tisíckrát omílaném nápadu, vykřesala z toho naprosté maximum.

Neměla jsem náladu na řečičky. Obvykle jsem byla člověk, co by se dokázal skamarádit i s cihlou. Ale právě teď bych uměla bodnout každého s koulemi už jen za to, že dýchá mým směrem. Nebo vlastně jakýmkoliv směrem.

Chemie mezi hlavními postavami nemohla být skvostnější a spád celého děje víc čtivý. Je to předvídatelné? Bože, jasně, až na půdu! Leč užila jsem si každičký odstavec. Jude nedarovala Célianovi nic a on jí na oplátku nezůstával ani ťuk dlužen. Obrat mezi nimi byl možná jemně uspěchaný, ovšem neměla jsem čas se v tom nimrat, děj mě táhl dál a já chtěla víc.

Příběh je vyladěná sázka na jistotu vyprávěná v ich formě, kdy se nepravidelně střídají pohledy obou hlavních hrdinů a plná skvělých hlášek Epilog je lehounce odbytý a uspěchaný, ale smála jsem se a culila tolikrát, že nad tím přimhouřím očko. Skandální titulky se tak řadí do poměrně konkrétní škatulky aka neplánovaná noc s budoucím nepřítelem, nicméně když to funguje, neměň to. Takže ano, dá se vzít ohraný nápad a vymazlit tak, že v podstatě nejde nic vytknout. Šlape to jako hodinky, čímž mi L. J. Shen až skandálně zavřela pusu a o tom to je!

Vydání: září 2022 (rok vydání originálu 2021)

Počet stran: 368

Překlad: Darina Povolná