úterý 5. dubna 2022

knihovna - L. J. Shen: Hra s ohněm


Proč to dělám?

Co? Nedávám pozor při čtení anotací, a potom se stane… Od začátku! L. J. Shen má skvělou sérii Rození hříšníci (recenze na 3. díl Scandalous a 4. díl Bane). Ta je výborná pro milovnice grázlíků všech možných kategorií, ale zároveň i silných příběh, jakož i drsnější erotiky. Proto jsem se vrhla na Hru s ohněm bez rozmyslu, pouze na základě předchozích zkušeností s autorkou. Anotaci jsem zběžně prolítla, protože mi velice často vadí spoilery. Jenže tentokrát jsem pozor dávat měla!

Zlomený mladík na cestě do záhuby. Zjizvená dívka bez jasného cíle. Milostný příběh vytesaný do tajemství, poznamenaný bolestí a zpečetěný lží. Grace Shawová a West St. Claire jsou naprosté protiklady. Ona je divná holka z food trucku. On je tajemný rváč nelegálních zápasů, který jednoho dne vtrhl na motorce do jejího ospalého texaského univerzitního městečka a od té doby za sebou nechává spoušť. Když West vpadne do jejího poklidného života, Grace se snaží zjistit, jestli jí přinese štěstí, nebo zklamání. Ale čím víc ho odhání, tím víc ji West vytahuje z její ulity. Grace toho moc neví o životě za hranicemi svého města, ale ví tohle: Je zamilovaná do nejpřitažlivějšího kluka na Sheridanské univerzitě. A když si člověk hraje s ohněm – zřejmě se popálí.

Proč jsem měla dávat pozor? Protože vysokoškolské prostředí pro mě není ani lákavé, ani ideální. Pokud se ovšem nejedná o profesora či profesorku nebo o vztah profesor x studentka. To je jiná písnička. Jenže tady jde o dva mladé lidi a takovému startu zrovna dvakrát neholduji. Nedalo se však nic dělat, musela jsem se přes to přenést. Jak jinak bych vám sepsala smysluplnou recenzi? Sotva by mohla znít: Je, vysokoškoláci, fuj, já si toho nevšimla! To číst nebudu.

Takže jsem zatnula zuby a pustila se do jednotlivých kapitol. L. J. Shen mi to několikanásobně vynahradila. Na 424 stranách rozehrála slow burn (pomalu se rozvíjející příběh) romanci s jemnými prvky hate-to-love (od nenávisti k lásce nebo také „z nepřátel milenci“). Děj nám v ich-formě zprostředkovává jak Grace, tak i West. Máme tu dokonce i pár flashbacků (vzpomínky, pohledy do minulosti), které jsou velmi důležité, protože minulost hraje u obou hlavních hrdinů velkou roli. Líbí se mi, že to nejsou žádní bezstarostní chroničtí pařiči, kterým svět leží u nohou, na účtech mají ideálně trilion a tak podobně. Hra s ohněm jde úplně jinou cestou a díky za to!

„…„Proč bych ti měla věřit?“

„Neměla bys,“ pronesl bez obalu. „Důvěra znamená vložit svůj optimismus do někoho jinýho, teda přesná definice hlouposti. Měla bys mi věřit, protože bych z toho nic neměl, kdybych štípnul pachy z kasy. A protože tohle je Texas a v tvý domácnosti by měl bejt aspoň jeden maník s nabitou pistolí, kterej by mi vystřelil mozek, kdybych se ti bez pozvání rozhodnul vyšplhat do okna.“

Připadalo mi šílené svěřit mu ty klíče. Pracoval tady necelý měsíc. Ale zoufalá situace si žádala zoufalá řešení a já byla přesná definice zoufalství…“

Chování postav odpovídá jejich věku. Občas se rozhodují jako nezkušená telátka a jindy vás pro změnu překvapí, jak se k překážce či problému postaví pro změnu dospěle. Dostaneme odpovědi na všechny otázky a je tím pádem jasné, že jde o standalone čili jednorázovku. Žádné další díly nejsou nutností, ale u autorů jeden nikdy na sto procent neví. Primárně tu máme příběh dvou poznamenaných a zlomených lidí, z nichž každý se s traumatem z minulosti a jeho následky v současnosti vyrovnává jinak. Grace se uzavřela před světem a West naopak vyhledává konflikty jako na běžícím páse. Sledovat, co se stane, když se jejich cesty propojí, bylo hodně zajímavé a velice čtivé.

Když jsem se dokázala přenést přes to negativní startovní zjištění, které mě na chvíli otrávilo, neboť se mi zpravidla nečte úplně nejlépe, dokázala jsem si příběh užít. Bylo v něm několik silných momentů a na všechno bylo dostatek času. Ano, je to menší bichlička, ale nejde o zase tak příšerné číslo. 424 stran je myslím takový dobrý průměr, pokud chcete něco, co autor nenatáhne na tři díly a zároveň chcete na vše dostatek prostoru. Tady není místo pro uspěchanost. L. J. Shen komplikované charaktery umí. Svědčí jí temnota a nepřeslazenost. Tady je tedy nutné poznamenat, že erotika nehraje tak úplně prim. Je tu spíše velmi okrajově. Hlavní sázka padla na příběh a osudy postav a to vše bylo zvládnuto bravurně. Smekám a těším se na další kousek, už tu po mně provokativně pokukuje z poličky.

PS: Sluší se pochválit i grafickou stránku knihy – fénix na začátku každé kapitoly a malé motorky v textu - i taková zdánlivá prkotina může udělat dojem!

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2020)

Počet stran: 424

Překlad: Eva Brožová (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Protože horlivě podporuji nakupování knih přímo u vydavatelů, tady máte odkaz na eshop Baronetu, kde můžete pořídit jak ebook, tak klasickou knihu za výhodnější cenu!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)