sobota 8. dubna 2023

Recenze - J. D. Hawkins: Hrátky s doktorem

Čte se dál!

Slepičí prdelka – asi tak začnu říkat anotacím, které vykecají i to, co by vážně nemusely. Dobrá, u romancí (i těch erotických), často víme, do čeho se pouštíme a rámcová kostra bývá hodně podobná. Jenže i tak jsem jako čtenář ráda v nejistotě, chci si představovat, spřádat teorie a ne, abych základní osnovu znala ještě před otevřením knihy. Posuďte sami:

Atraktivní pediatr Colin Pierce přechází z nejluxusnější nemocnice v Los Angeles do jiné, která se té první zdaleka nevyrovná, ale je šťastný a spokojený. Hodlá začít nový život, v němž chce dodržovat hlavně jedno pravidlo: nezačínat si nic se žádnou spolupracovnicí, protože drsná zkušenost s předchozí známostí se šéfkou nemocnice ho vytrestala natolik, že si na to hodlá dát velký pozor. To by však nesměl potkat gynekoložku Miu Taylorovou, jež mu připadá jako naprostý protipól jeho expřítelkyně. Jeho citové zmatky se ještě znásobí, když zjistí, že bývalá šéfka ho pronásleduje natolik, že dokonce nastoupila na uvolněné místo ve vedení jeho nového působiště. A znovu začíná kolečko stalkingu, emočního nátlaku a přetěžování v práci, kterému se snažil uniknout. Teď však před svou šílenou expřítelkyní musí chránit především Miu – hlavně tím, že se k ní nebude vůbec znát. Jak ustojí tuto novou životní krizi?

Na úvod musím J. D. Hawkinse pochválit (a ano, autor je skutečně muž). Nápady má zpravidla výborné. Sáhne po neotřelém prostředí (ne vždy, ale např. v Hvězdném šéfovi to byl šéfkuchař/podnikatel, v Bezchybných hvězda na Youtube, v dnešním kousku lékaři), ignoruje standardní kostru, alias když už se postavy dají dohromady, šup do vztahu hodit vidle (hádka, drama), ať se ti dva mohou zachovat jako jelita a jít na chvíli od sebe, a umí si pohrát s erotikou. Byť si přiznejme, že některé české výrazy znějí notně komicky.

Bohužel je tu i negativní stránka věci – zásadně mi nesedí omáčka. Zbožňuji nápad, prostředí i chemii, užívám si pikantní tak akorát do detailů rozvedenou erotiku, ovšem rostu z nekonečně dlouhé předehry a následné uspěchanosti, skokovitosti a zbrklosti ve druhé polovině příběhu. Tady se k tomu ještě přidal překladatelský šotek v podobě slovního spojení „objeď ho“, já bych tedy toho fešáka s dovolením „ojela“, ale vlastně jde spíš o úsměvnou vsuvku, než regulérní výtku. Takovou standardní klasikou už je vyprávění v ich-formě a pravidelně se střídající kapitoly z pohledu Mii a Colina. Sem tam jsou trochu nepřehledně pouze kurzívou (nikoli odstavcem či dalším zvýrazněním/oddělením od textu) vložené sms zprávy.

Romantické nablblo – přesně do této kategorie bych Hrátky s doktorem zařadila a nemyslím to negativně. V podstatě jde o romantické čtení ve chvíli, kdy potřebujete vyčistit mozek, od vašeho oblíbeného autora zrovna nic nevyšlo a na jiný žánr nemáte chuť. Pohladí, pobaví, ale žádný wow efekt se nedostaví. Prostě milá, ale zapomenutelná romance na jedno odpoledne či večer s pikantním bonusem. Četla jsem horší, ale rovněž mnohem lepší. Celkem uspokojivá zlatá střední cesta na 304 stran. Hrátky s doktorem prozatím považuji za to nejlepší, co jsem od J. D. Hawkinse četla. Znám se, i přes výhrady zase příště určitě neodolám, neb mě zase něčím naláká!

PS: tak na okraj - originální obálka je naprosto otřesná, takže děkuji za tu naši!

Vydání: únor 2023 (rok vydání originálu 2021)

Počet stran: 304