sobota 30. března 2024

Recenze - S. Kennedy: Získej mě


Sladká, nebo erotická jednohubka?

Pátý díl série Phoenix je konečně tady. Udrží si Stacey Kennedy nastavenou laťku? Jsem velmi zvědavá, takže nebudu nic okecávat a rovnou se vrháme do víru vášně!

Nessa Haleová je zoufalá romantička. Během svého dětství byla svědkem nádherných láskyplných příběhů svých prarodičů a rodičů. Ale Nessa neměla takové štěstí. Místo toho tráví svůj volný čas brouzdáním na online seznamovacích aplikacích a podstupováním pekelných prvních schůzek v naději, že najde toho pravého. Když však jedno z těchto setkání skončí tragicky, Nessa je otřesená.
Ronan Crawford chápe, jaké to je cítit se zlomeně. Jako bývalý námořní pěšák stále trpí následky války. Navazování nových přátelství a práce v bezpečnostní službě ve Phoenixu, tajném erotickém klubu v srdci New Yorku, mu částečně vracejí chuť žít. Když ho Nessa požádá, aby ji naučil základy sebeobrany, neváhá ani chvíli. Ví, že Nessa trpí, a je připraven být jejím bezpečným přístavem.

Myslím, že jsem to v úvodu nepatrně přehnala. Získej mě totiž příliš vášnivé není. Oproti předchozím čtyřem knihám (Sváděj mě, Drž mě, Zachraň mě a Sleduj mě) se drží poměrně při zemi. Erotika tu stále je, ovšem je jí nejméně ze všech pěti příběhů.

I proto zdůrazňuji, že co do erotiky, je Získej mě nejslabší. Stále je to však příjemná, a hlavně velmi čtivá jednohubka. Má sice 208 stran, leč je potřeba vzít v potaz, že příběh Nessy a Ronana se odehrává pouze na 160. Zbytek jsou ukázky z předešlých dílů. Páry z nich se tu sem tam mihnou, ale z pozadí jejich příběhů není vyzrazeno prakticky nic. Pokud jste je tedy ještě nečetli, nezoufejte, nevadí, klidně můžete s dnešním kouskem začít a v případě zájmu zbytek krásně dohnat.

Nessa a Ronan společně opět otevírají vážná témata a traumata – máme tu konkrétně následky napadení/pokusu o znásilnění a posttraumatickou stresovou poruchu. Příběh je tak na vážnější notě a docela jsem postrádala takové to příjemné a dynamické škádlení. Tato dvojice je hodně opatrná a drží se spíše při zemi. Vadí to? Nikoli, ale jiskření, slovním přestřelkám a vzájemnému pošťuchování dávám přednost.

Zklamaná tedy nejsem, kvalita je stále ucházející a nápaditost překvapivá. I proto pevně věřím, že se českého překladu dočká i kniha šestá, podle všeho zatím poslední. Jde o pohodové, nenáročné a pikantní večerníčky, které pohladí, potěší, naladí na erotickou vlnu a zároveň nepotrápí složitými souvislostmi či návaznostmi.

Vydalo nakladatelství Metafora 16. 2. 2024

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)