úterý 23. dubna 2024

Recenze - M. Moreland: Kontrakt 3

Všeho moc škodí

Čtenáři sérií by o tom mohli napsat vlastní romány. Pojďme si říct, že i oblíbený autor se může dopustit zásadního přešlapu, když přehnaně lpí na úspěšném a oblíbeném příběhu. Milovaná sága se potom může velmi snadno ocitnout nad propastí. A to je i případ třetího dílu série Kontrakt.

Richard a Katy žijí spokojený život až do dne, kdy jeho minulost vybuchne jako granát, jenž mu může rozmetat budoucnost na miliony střepů. Co se stane, když muž, kterým jste byli, vrhne stín na muže, kterým jste dnes? Celá rodina se musí vyrovnat s šokem, jenž do jejich pevného láskyplného kruhu přivede vetřelce. Luc se zamiluje do Ashley, která je někým jiným, než se zdá. Mohou se oba světy v míru spojit, nebo Richard přijde o všechno?

Romantické příběhy od Melanie Moreland mě provázejí životem již více než pět let. Její styl mi neuvěřitelně sedí. Píše čtivě, stránky mají zpravidla spád, náboj, neuvěřitelnou energii i úžasnou erotiku a sexuální jiskření. Součástí jejích knih jsou i silné emoce a notná dávka sladkosti. Kontrakt 3 není výjimkou. Jenže… už je toho prostě moc. U všeho je dobré znát míru a vědět, že v nejlepším je ideální přestat a opustit hrdiny sice se slzou v oku, ale rovněž i s grácií.

Příběh Richarda a Kate nemá cenu číst, pokud jste předchozí dva díly minuli obloukem a upřímně – je potřeba znát i sérii BAM, aby vám postavy, jejich jména, propojení a osudy dávaly smysl. Jinak se v tom množství jmen (a teď už i generací) budete topit a ztrácet. Tady navíc sledujeme hned dvě dvojice. Není to jen výše zmíněný Richard a Kate, ale i Luc a Ashley. Pohledy se střídají, stále se něco děje, vracíme se i na stará a známá místa… Celou dobu jsem se však nemohla zbavit negativního pocitu, že už stačilo. Ne ve smyslu, že bych byla přejedená, ale že Melanie Moreland má v rukávu spoustu dalších es v jiných knihách a sériích, které si zaslouží pozornost i překlad. Není důvod lpět na rodině kolem BAM a Van Ryanových.

Nemůžu popřít, že Kontraktu s pořadovým číslem tři byla na 360 stranách dopřána pořádná dávka emocí. Odehraje se i nějaký ten wow moment a erotika stále neztrácí grády. Na druhou stranu už to trochu zavání přílišným tlačením na pilu a překombinovaností. Zbožňuji nápady a zápletky, se kterými dokáže Melanie Moreland přijít. Její erotika má šťávu a „koule“, ovšem všemi deseti bych hlasovala za něco nového, svěžího a neokoukaného.

Vydalo nakladatelství Baronet 8. 2. 2024