sobota 8. června 2024

Recenze - S. Parsley: Vůně šafránu

Příjemné pohlazení pro milovníky historických romancí

Jak jsem avizovala již v recenzi na Trnitou cestu – na nic nečekám a pouštím se do volného pokračování série Třetí zahrada. Sarah Parsley si mě získala svým poutavým stylem, i když jsem měla pár výhrad. Jak jsem si užila čtení?

Pouhý květ je někdy víc než diamant

Mladá šlechtična Karolína soupeří se svou sestřenicí Eliškou o přízeň obchodníka Fabiena. Intriky ji ale nakonec o všechno připraví, Karolína skončí v klášteře a Fabien v nešťastném manželství s její sokyní. Po dvou letech se Karolína s pomocí Nelly z Nichelsbergu vrací k normálnímu životu a stane se správkyní hostince. Daří se jí a zanedbané místo se brzy stává centrem dění, ale k úplné spokojenosti jí stále něco chybí. Může mít láska k ženatému muži šťastný konec, nebo na ni čeká úplně jiný osud?

Na rozjezd bych ráda řekla, že pokud jste od Sarah Parsley ještě nic nečetli, vůbec se toho nebojte a klidně Vůní šafránu začněte. Sice se tu mihnou Nella a Nicolas, o nichž byl první díl a sekundovali i v části druhé, ale nic není vysloveně prozrazeno.

Vůně šafránu je psaná ve stejném stylu jako předchozí části – kratší kapitoly z pohledu několika postav jsou vždy označené datem a místem. Působí to lehce skokovitě a útržkovitě, nicméně zároveň to velmi podporuje čtivost a úžasný dějový spád. Kniha vás chytí hned od začátku a vypustí až na samotném konci po 288 stranách. S hrdiny se vám nebude chtít loučit. Charaktery nejsou jen černé nebo bílé, osudy nejsou nikterak přímočaré. I když bych ocenila, kdyby některé pasáže byly rozepsané více, jsem nadšená.

Vůně šafránu si příjemně plyne, zápletky nejsou vysloveně okaté nebo vynucené. Děj má neuvěřitelnou nápaditost a líbí se mi i netradiční prvek v podobě prologu a epilogu z pohledu autorky. Dodává to příběhu takový zvláštní a nový rozměr. Doufám, že jak naznačila Šárka v rozhovoru, dočkáme se závěrečného pokračování. Nebo jakékoli její další knihy, neb píše výborně a umí si s osudy svých postav pohrát.

PS: fanoušky erotických scén jistě potěší, že Vůně šafránu obsahuje několik lechtivých momentů. Nejsou rozvedené extrémně detailně, ale do děje skvěle zapadají a dodávají mu jemnou pikantnost.

Vydalo nakladatelství Fortuna Libri 14. 2. 2024