sobota 10. srpna 2024

Recenze - L. Ryan: Láska zrozená ve lži

Otřepané téma s úžasnou omáčkou!

Klišé – velký námět k diskusím nejen u romancí, ale platí napříč všemi žánry. Jsou ta, která máme rádi a vyhledáváme je. A jiná nám pro změnu neuvěřitelně lezou na nervy. V komentářích můžeme na toto téma debatovat obšírněji, ale teď je ten správný čas pustit se do dnešní romantické novinky!

Nikdy nezapomenete na svůj svatební den. Na ten moment, kdy se vaše sestra-dvojče vyzvrací do vaší kytice a přizná, že čeká dítě… s vaším snoubencem. Chtěla jsem zmizet, schovat se, dokud se moje srdce nezahojí. Ocitla jsem se v cizím městě s tajemným cizincem, jehož nadané ruce a ústa mě téměř donutily zapomenout, že to měla být má svatební noc… Ovšem co dělat, když se ukáže, že onen tajemný cizinec je váš budoucí zaměstnavatel?

Klíčová zápletka u prvního dílu série Jackson Harbor (což je jméno města, kde se odehrává hlavní část příběhu - český název je Chlapci z Jackson Harbor) je tak nablblá, až to bolí. Hlavní hrdinka dostala od života ťafku, tak vezme kramle a udělá co? Vyspí se s prvním (dobře, tak s druhým) fešákem, na kterého v opilosti narazí. A z něj se posléze vyklube její nový šéf. Že to zní otřepaně? Jenže pozor! Lexi Ryan dokázala na 336 stranách nevídané. Vzala milionkrát ohraný prvek a dodala mu celou řadu osvěžujících drobností, které z knihy Láska zrozená ve lži udělaly nádhernou a čtivou záležitost.

„Štěstí je jako písek. Je snadné ho nabrat do hrsti, ale vyklouzne vám dřív, než byste chtěli, a jediné chvíle, kdy se ho můžete dlouho držet, jsou ty, kdy je kamenitý a trochu bolestivý.“

Po přečtení anotace byla má skepse na maximální možné příčce. Nicméně objevily se i náznaky, že by to nemuselo být tak úplně otřesné. Jsem ráda, že jsem poslechla instinkt. Obálka je víceméně neutrální. Nenadchne, neurazí, nijak extrémně neupoutá. Hlavní mužský hrdina už je jiná písnička. Ethan je tajemný, uzavřený a zlomený. Jenže to Nicole taky. Chemie mezi hlavními postavami a jejich dialogy nemají chybu. Velmi zdatně jim sekundují i Ethanovi sourozenci a další postavy.

Lexi Ryan předvedla skvělou práci. Netlačila na pilu, nepřeháněla erotiku, zapojila vážná témata, skvěle zvládla konfrontace a udržela rozumnou míru sladkosti. A co víc, připravila si skvělou půdu pro další díly. Nepanikařte. Knihy se v pohodě dají číst i samostatně. Co příběh, to jiná dvojice a budou se na pozadí objevovat i staří známí. Musím říct, že tak to mám v podstatě ráda. Druhý díl – Láska bez obalu – vyjde na konci srpna a už se nemůžu dočkat. Odpočinout si u promyšlené romance, která má hlavu, patu i drive, je nádhera!

Vydalo nakladatelství Baronet 6. 6. 2024, recenze byla primárně sepsána pro web Knižní díra.