středa 19. března 2014

knihovna - Felix J. Palma - Mapa času


Tato kniha je adept na několik nej:
- delší
- náročnější
- zajímavější
- nudnější
- rozpačitější
- lepší

A že to nejde dohromady? Ha há, ale jde!! :)




Rok vydání: 2013

Počet stran: 528

Vydalo nakladatelství Host - pod odkazem najdete nejen krátké info o knize, ale i odkazy na recenze a malou ukázku přímo z knihy.

Koupit můžete jako klasickou knihu např. na Knihcentrum.cz za 319,- nebo jako ebook např. na Alza.cz za 189,-. Mně ji přivezl táta, kterého zaujal její obal v trafice :)

Anotace z DatabazeKnih.cz

Strhující příběh o cestování časem z prostředí viktoriánské Anglie. Píše se rok 1896 a celý Londýn žije převratnou novinkou – cestováním v čase. Společnost Murrayho cesty časem totiž svým klientům nabízí možnost uskutečnit dávný lidský sen a vypravit se do jiné doby. A to přesně udělá Claire Haggertyová, svérázná mladá dívka ze zámožné rodiny, která je přesvědčená, že jí žádný z nudných nápadníků nedokáže dát opravdovou lásku. Proto se vypraví do roku 2000, kde se zamiluje do muže z budoucnosti a zažije s ním milostný románek napříč časem. Ne každý ale touží po budoucnosti. Andrew Harrington chce spáchat sebevraždu, protože ho nic nedokáže zbavit bolesti ze smrti jeho milované, prostitutky Marie Kellyové, která se stala poslední obětí Jacka Rozparovače. Když se však objeví možnost cestovat v čase, rozhodne se vypravit do minulosti a Marii zachránit. Jenže cestování časem má svá rizika. Můžeme měnit minulost? Smíme vidět budoucnost? Sám spisovatel H. G. Wells čelí nebezpečím a paradoxům cestování časem, když se v jeho době objeví člověk z budoucnosti, který ho chce zabít a přisvojit si autorství jeho románů.

Vendi recenzent amatér


Kniha je na databázi zařazena do žánrové sekce Sci-fi, Fantasy a Steampunk... Nejsem odborník, tak se jim v tom nebudu vrtat, ale jako Sci-fi si představuji něco úplně jiného, ovšem Fantasy to teda bylo! :) A co znamená to třetí slovo jsem si musela najít, tudíž vám tu teď ocituji Wikipedii:

...steampunk je podžánr Sci-fi či Fantasy. Název vznikl v osmdesátých letech dvacátého století a má být zaměřen na technologii a páru - čili popisuje společnost a technologie na páře založené. Díla se mají odehrávat v alternativních historiích či sci-fi kulisách, které jsou podobné knihám J.Verna a H.G.Wellse...

Za svůj život jsem přečetla poměrně dost knih. Své oblíbence mám z mnoha žánrů i životních období. Tato kniha má nakročeno stát se jedním z nich, kdyby tu ovšem nebylo několik ALE. Ona není špatná, ba dokonce je dost dobrá a jsme u těch ALE:

1. Ač se mi velice dobře četla, protože byla zajímavá a začala naprosto úchvatně - Londýnem v době Jacka Rozparovače, tak mezi stou a sto šedesátou stránkou jsem měla krizi jako ještě nikdy. Znáte takový ten pocit, kdy chcete knihu odložit, protože vás přestala bavit, ALE přesto je v ní něco, co vás nutí nad ní přemýšlet a stále se k ní vracet a zkoušet ji zdolat? Trvalo mi tři měsíce, než jsem se těmi šedesáti stranami prokousala a děj dostal zase spád. Ne že bych četla tak málo stran celé tři měsíce, jen jsem prostě od knihy odcházela k jiným.

2. Vše je rozděleno do tří velkých částí. Každá je samostatná - zdánlivě - přesto jsou svým způsobem propojeny. Autor se ujal role vypravěče, který nám zprostředkovává jednotlivé lidské osudu a setkání. Někdy máte chuť plesknout ho přes prsy za protahování a zbytečné okecávání, ALE ukáže se, že proto má svůj důvod. I tak by kniha mohla být minimálně o sto stran tenčí a nic by se nestalo.

3. Setkáte se s hlavními hrdiny, kteří vám polezou na nervy - arogancí, naivitou, bezbřehou blbostí, přílišnou závislostí - ALE i tak jim budete svým způsobem fandit a přát si, aby někteří neskončili tak, jak skončili.

4. Budete si myslet, že už víte, co na vás autor ušil a jak z toho vybruslí, ALE za další dvě strany budete zase na začátku svých teorií, protože tak snadné to rozhodně nebude! Když už si dokonce budete myslet, že znovu víte, věřte, že nevíte! :)

Kniha byla výzvou - rozhodně. Odmítala jsem ji odložit jako Padesát odstínů šedi a nedočíst, protože mě vážně zajímalo, kde bude pointa. Ta část, se kterou jsem měla problém byla hodně popisná a - jo - dost Sci-fi a moje hlava si vše nedokázala dost dobře představit. Zřejmě jsem spíš konzumní čtenář, který ocení jednoduchost a nepřekombinovanost. Ne že bych snad četla bezduché Harlekýnky či dvacet knih na jedno brdo, to pozor! Jen bylo potřeba se na čtení opravdu soustředit a poctivě vnímat řádky, což mi v půl desáté večer po běžném pracovním dni vážně dělá dost problém :D Ovšem zvládla jsem to a jsem ráda. 

Knihu mohu jedině doporučit, pokud vás zajímá cestování časem, hypotetické morální otázky z toho plynoucí a motivy lidí, které je k nutnosti změnit svou minulost či spatřit budoucnost přiměly. 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)