čtvrtek 9. července 2015

recept - domácí zázvorová limonáda


Venku je vedro, že by jeden padnul. Alespoň tedy bylo, když jsem článek v pátek 3.7. připravovala. Ale protože se tropy mají zdržet, přijde tento recept k duhu určitě i později!

Osvěžující, výborné a zahnalo mi to bolení v krku 8-)





Připravíme si:


150 g zázvoru
4 lžíce medu nebo cukru
citron nebo limetka
perlivá voda
čerstvá máta


Zázvor oloupeme (nejlépe škrabkou na brambory) a nastrouháme na jemno. Půjde to hůř, protože má v sobě spoustu vlákének. Když vám zbudou větší kousky, nevadí. Nastrouhaný zázvor společně s lístky čerstvé máty, medem/cukrem a šťávou z jedné limetky/citronu vložíme do hrnce a zalijeme vroucí vodou. Necháme louhovat alespoň dvacet minut, nejlépe třicet. Potom přecedíme a dáme do lednice.

Kolik vody? Tak, aby vše bylo pod hladinou. Klidně si "čajík" oslaďte víc. Je to jen na vás, jak to máte rádi ;-)


Uvedené množství zázvoru mělo vyjít na 1,5 litru limonády. Na mě to bylo dost silné, takže jsem to měla na tři litry. Nalila jsem část "odvaru" do džbánku, přihodila plátky limetky a pár lístků čerstvé máty a zalila perlivou vodou. Zbytek jsem vrátila do lednice na později. Podle googlu by se směska neměla skladovat déle jak týden. 

Ať vám chutná :)

PS: Mám chuť zkusit to samé bez zázvoru jen s mátou...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)