neděle 21. ledna 2018

Knižní výzva 2016/2017 II.

Část druhá aneb napsat to najednou, tak někde v polovině zemřete nudou!


Ano, opět nemám co recenzovat - nejsem občas tak rychlý čtenář, jak by se mohlo zdát, takže jdeme na souhrn, protože ten bych asi měla sfouknout, jinak je klidně možné, že mi to vystačí na celý rok, než projdu všechny body! 

Jen ještě jedna věc - autorkou této úžasnosti je Tatafa, které tímto děkuji! 

PS: může se stát, že pokud porovnáte mé číslování a číslování autorky, nebude vám to sedět. V jedné z příštích částí pochopíte, proč tomu tak je ;-)





11. Kniha, která vyjde v roce 2017

Dlouho očekávaný Temný Říman. Závěrečný díl trilogie o Raven a Williamovi. Musím přiznat, že první autorova (Sylvain Reynard) trilogie byla lepší. Tato měla klesající tendenci co do kvality a obě pak propojovala novela Princ. Přesto se na další autorova díla těším, neboť mi jeho styl psaní velmi vyhovuje. V originále vydal před Vánoci 2017 novou knihu, která by měla být osamocená, čili žádná další trilogie prozatím, a proto doufám, že se dočká i překladu. 


12. Kniha, která byla zfilmována


Zde sáhnu po kousku, který mi prošel rukama poměrně nedávno, a u něhož jsem měla příležitost vidět i film. Hora mezi námi. Příběh, který se tvářil, že má vše, co má správná kniha mít, dokud to autor nezapomněl pojmout nějak... kloudně a dokud filmaři vše zcela neznásilnili, nepokonili a nevynechali to nejlepší, aby zůstalo strohé a ploché cosi, co je koukatelné jen pro toho, kdo o knize slyšel jen z rychlíku. Má recenze na film tady

13. Kniha, která se odehrává u moře

Celkem pohodová a oddechová záležitost ze sekce román pro ženy a sice Kavárna na pláži.

14. Kniha, jejíž autor nebo hrdina má stejné jméno jako já

Takže, to je Kateřina nebo Catherine. Hm:

A) Autor - pak tedy Catherine Coulter a její naprosto bezkonkurenční a úžasná detektivka Kdo je Charlotte? Tahle dáma má na triku celou řadu knih a já doufám, že se ještě k nějakým dostanu. Tohle byl 11. díl série FBI a neměl chybu! 



B) Postava - neváhám - detektiv Kate Burkholderová a její série - autorka Linda Castillo - zatím vydané čtyři knihy, díl poslední se jmenoval Ztracené děti. Brutální případy v amišském světě, které vyšetřuje s vervou sobě vlastní zatímco se pere jak s minulostí, tak s budoucností - dokonalost!

15. Kniha, kterou mi doporučila kamarádka

Jednoznačně Temné záblesky, do kterých mě navezla Wixie a tedy... to vám byla jízda! Nic pro slabé a upejpavé žaludky. Luxusní, drsné, vtipné hlášky, sarkasmus po litrech a akce za akcí v něčem, co už nikdy z hlavy nedostanu. Bylo to tak neuvěřitelně ujeté, až nechápu, že se mi to líbilo. Ale je to tak. Sotva jsem dočetla, měla jsem chuť začít znovu a pak pro jistotu ještě jednou! 

16. Kniha o přátelství

Trošku jsem si zavzpomínala na dětství a sáhla po jedné z knih, které si pamatuji, že nám mamka četla. Křemílek a Vochomůrka, dva malí popletové a jejich Pohádky z pařezové chaloupky.

17.  Kniha, jejíž děj se odehrává v Praze

Česká autorka Eva Javorská a její Sen. Jestli hledáte něco v rozsahu jednohubka, pak prosím, tu máte jednu, ale za sebe tedy nevím nevím a po dlouhé době jsem váhala, zda nedat jen dvě kachničky z pěti, což není úplně žádná sláva. 

18. Kniha od autora, kterého jsem ještě nečetla


Tak takových se najde určitě velká spousta a já ze seznamu volím Se záští. Velmi napínavý a slušně napsaný thriller, kde do poslední chvíle nevíte a upřímně... hej, to by byl spoiler! Neuvěřitelná věc za pět z pěti. K tomu asi není, co víc dodat. 

19. Kniha, jejíž popularitu po přečtení nechápu

Definitivně Řeky Londýna. Ať to znělo jak chtělo slibně. Krásný obal to mělo. Londýn v jedné z hlavních rolí, tak tedy za mě uspávačka neskutečná, která mě nedokázala zaujmout ani chytnout. Aktuálně je myslím na světě už třetí díl. A i když jsem dala tři z pěti, tak nemám potřebu číst dál. Tenhle svět si mě absolutně nezískal.

20. Kniha s číslem v názvu


Tady by šly použít všechny hroby od Daryndy Jonesové, ale jeden už zmíněn byl (zatím), tak zkusíme něco jiného... Třináct relikvií. Po úžasné sérii o Nicolasi Flamelovi si autor nevedl vůbec špatně, ba právě naopak. I když se čtenáři této knihy nemůžou shodnout (což je častější jev), zda knihu hltat, nebo vyhodit :)

Další desítka bodů je za námi. Zaujala vás některá z knih? Jaký žánr je pro vás top? Jak se u mě ukazuje, tak to budou: detektivky, romány pro ženy a thrillery - což není úplně zlé nebo ano? :)




2 komentáře:

  1. Knížky mě teď míjejí hodně velikým obloukem - tedy až na ty, co čtu dětem před spaním. Letos už jsme stihli Prince mamánka, Dědictví rodu Trnhoffů a dneska se chystáme začít Doctora Proctora a prdící prášek :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že ty názvy zní rozhodně lákavě! :) hele, i tohle se počítá - u nás aktuálně jede rákosníček, ale byla chvíli přestávka - ono se špatně čte, když někdo tu knížku pořád zavírá :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)