středa 24. ledna 2018

Seriálová výzva 2018

Cha a je to tady! VPV pokořena a stojíme před dalším velkým soustem!


Loni bylo cílem shlédnout 52 pilotních dílů nových seriálů. Jen tak tak se mi dílo podařilo a říkala jsem si, že letos se do podobné akce rozhodně pouštět nebudu. Jenže, to by serialzoňácká parta nesměla vymyslet něco jinačího! Hlavně - těch "úkolů" je jen 20! A nejsou omezené jen na seriály z roku 2018, což je také bod k dobru!

Jak jsem si vedla ve Velké Pilotové Výzvě 2017 a jak se mi který seriál líbil, můžete zjistit TADY➧

Článek o letošní výzvě - Co to je? Jak se to hraje? Co to obnáší? Jaká jsou pravidla? Šup na web serialzony! 





Tak a tady už budou následovat jednotlivé body. Ovšem ne v pořadí, v jakém jsou na webu, ale v tom, ve kterém je budu plnit!

1. Pilot seriálu s jednoslovným názvem:

A máme tady dokumentárně dobrodružné cosi s názvem Horalové. Běží na stanici History a je to o lidech, kteří žijí v divočině daleko od všeho a všech a přežívají. Je to celkem slušná soda pro to, aby si člověk uvědomil, jakých vymožeností se mu dostává, aniž by to vnímal a že věci jako elektřina, teplo, dostupné jídlo apod je něco, čeho si máme vážit. 



2. Pilot českého seriálu

Chvíli jsem dumala, zda to seriál je - ale ano, je. Sice formát časosběrného dokumentu, což ovšem ničemu nevadí a jako seriál je to vedené. Podobné věci mě zpravidla nezajímají, ale zaujal mě kousek, a potom už jsem se tak nějak volně řečeno vezla. Zajímavé, hodně poučné, emotivní - pouštěla bych to všem povinně, než se budou ženit/vdávat, protože dneska se všichni rozvádějí po prvním smradlavém prdu - a taky, pokud si myslíte, že se některé věci a rodinné situace dějí jen u vás, tak věřte, že nedějí. Opravdu síla!


3. Pilot seriálu, který byl ukončen po první sérii

Upoutávky v televizi slibovaly směs humoru a detektivky. Ve výsledku z toho byl takový prapodivný paskvil někde na hranicí, možná i lehce za, parodie. Z mého pohledu tedy naprosto chápu, proč už další řada nebude. První díl mi rozhodně stačil. Na víc se nechystám, pardon, tohle ne.


4. Pilot seriálu s číslovkou v názvu

Ovšem tohle, to je jiná liga - moje nová komediální láska! Nemá chybičku. Zbožňuji obě hlavní hrdinky a Sophie! Hana. Olega. Vlastně všechny. Komplet tak, jak jsou! Geniální, vtipné, sarkastické i vážné a drsné. Spojení všeho - navíc dobrá ústřední zápletka stejně jako zpracování a výkon herců. Miluju, miluju, miluju a aktuálně začínám pátou řadu! JO!


5. Pilot seriálu podle skutečné události

A znovu se vrátíme k Manželským etudám z bodu 2. Tentokrát však sledujeme osudy párů po dvaceti letech. Osobně jsem to dělala tak, že jsem jela jeden pár a od něj vždy tři díly - je totiž ještě třetí varianta, a sice Manželské etudy po 35 letech a řeknu vám, to je pecka! Neskutečné silný zážitek!


6. Pilot seriálu, který začíná na stejné písmeno jako tvůj nick

Takže - můj nick je Vendi - čili hledáme seriál od vé a máme... Vražedné Miami! Rozhodně zajímavá a trochu arogantní hlavní postava - na první pohled. Celkem dobrá změn oproti tradičním klasickým kriminálkám, takové lehké osvěžení a alternativa. Chválím.


7. Pilot seriálu, který je spin-offem

S pojmy jako spin-off, prequel, sequel apod neustále bojuji. Nikdy nevím, co to znamená a musím jít za googlem na poradu. Sáhla jsem po NCIS: New Orleans. Kdo zná tu základní verzi - Námořní vyšetřovací služba (NCIS), kde hraje Mark Harmon hlavní postavu (Leroy Jethro Gibs) a miluje ho, tak tady uspokojen nebude. Jde o velmi slabý odvar. Neříkám, že špatný, ale slabý a v porovnání s originálem nemá podle mě šanci obstát.


8. Pilot seriálu se jménem postavy v názvu

Tady byla volba jasná. Momentálně u nás (mimo starých českých filmů a pohádek) vítězí na celé čáře ruský animovaný seriál Máša a medvěd. Krátké epizody, krásně kreslené, vtipné, úžasné písničky - nemám co dodat - snad jen dejte si pozor - nadabovaná verze, kterou vysílá Česká televize je příšerná oproti dabingu a písničkám na dvd - nebe a dudy! A pokud jste viděli právě tu od ČT, tak zapátrejte a upřímně, nedá se to srovnat a člověk nechápe, jak tohle zpracování může někdo pustit na obrazovku!


9. Pilot seriálu, kterému předcházel film

Volba tentokrát rovněž jasná - zbožňuji filmy o Flynnu Carsenovi. Takový roztržitý knihomolský Indiana Jones. Až mě mrzelo, že jsou jen tři filmy a ne víc. Pak ovšem přišel seriál - jupí! Úžasná oddechovka - má čtyři řady - tři po deseti dílech, závěrečná má pak dvanáct. Vyjma Flynna mi tu ovšem učaroval Jenkins, kterého hraje John Larrouquette. Za mě palec hore - velká srdcovka.


10. Pilot seriálu v koprodukci více stanic nebo více zemí

Některé body jsou trošku oříšek. Někdy vybírám seriál, který by na bod pasoval, před tím  a někdy koukám na něco, co mě zaujalo a vhodný bod dohledávám později. To je i případ Nočního recepčního. Na seznamu už ho mám pekelně dlouho a pořád ne a ne se k němu dostat, přitom má jen šest dílů, každý á hodinu (i když se o druhé řadě spekulovalo, zatím platí, že byla jen řada jedna a šmitec). Proč jsem tedy váhala? Protože Tom Hiddleston. Já a tenhle pán máme spolu takový vztah řekněme dost na hraně. Není mi sympatický a krutě mě naštval a to dokonce osobně! Čtěte tady. Ale vzala jsem ho na milost a musím říct, i když jsem chvílemi fandila spíš Hughu Lauriemu (Dr. House), vedl si Tom více než dobře!


11. Pilot seriálu, u kterého se redaktoři v NPL neshodli o více než 50%

A jsme lehounce za polovinou - jupí! Co je NPL? Novinka pod lupou aneb redaktoři webu se dívají na zoubek pilotům a sdílejí názory na ně s námi, čtenáři a snaží se nás tak buď navnadit, nebo odradit. Nakonec je na každém, jaký obrázek si uděláme. A není právě výjimkou, že i redaktoři mají odlišný vkus, takže se neshodnou. Z přiloženého seznamu jsem zvolila American housewife čili volně přeloženo americká žena v domácnosti. Především proto, že díl má jen 22 minut. A závěr? Nečekejte nic světoborného. Milá pohodovka na dlouhé zimní večery, sem tam sarkastický vtípek, sem tam hláška. žádná extra duchaplná zábava. Ujde.


12. Pilot seriálu oceněný či nominovaný na cenu Emmy v roce 2017

Výběr podle mě nic moc - tedy - nechápejte to tak, že bych oceněné seriály nějak hanila, aniž bych je vůbec viděla. Jen nejsem jejich cílová skupina. Můj seriálový vkus je asi jako ten hudební nebo knižní. Jsem spíš mimo obvyklý dav a proud. Z nabízeného jsem  vybrala Better Call Saul. U nás pod názvem Volejte Saulovi. Má jít o prequel hitu Breaking Bad (Perníkový táta) - vůbec netuším a neznám. Viz mé vysvětlení o pár řádků výš. Ale zkusit se má vše - jdeme volat. Upřímně... pro mě to postrádá šmrnc, humor a cokoli, co by mě nadchlo a i přes vysoká procenta... děkuji, nebavilo. Jdeme o dům/pilot dál.


13. Pilot seriálu z minulého tisíciletí

Těžká nostalgie! Nebudu vám lhát, hned po přečtení zadání mě trknul Dallas! Ten jsem jako puberťačka neskutečně prožívala. Dynastii ne, tu hltala babička, ale i ta mě lákala, že bych zjistila, o co jsem přicházela? Ne... Alf byl sázka na jistotu. Sice se mi ho podařilo sehnat pouze slovensky, ale přesto - někde na půdě v krabici ho mám plyšového. Miláček Alf! Nadčasové a pořád vtipně trhlé.


14. Pilot seriálu, který má více než 100 epizod

Docela oříšek, protože to vyžaduje něco hodně zaběhnutého s cca pěti řadami, počítáme-li minimálně alespoň dvacet dílů na řadu. Takže co? Takže něco, co jsem sem tam prolétla jedním uchem nebo okem na Prima Comedy Central a jevilo se to dost vtipně - Průměrňákovi! Nejvyšší čas začít se jim věnovat hezky od začátku. Inu a dobře jsem udělala. Zatím stále zůstávám u prvního dílu, ale žánrem i délkou se nebojím, že bych se k nim třeba v zimě (snad, doufám) dostala.


15. Pilot seriálu z roku 2018

Televizní stanice chrlí jeden pilot za druhým. Kdyby měl člověk koukat na vše, nedělal by nic jiného a stejně by mu ještě dost času chybělo. Jsem ráda, že mi tahle výzva umožňuje trochu vyselektovat můj seznam Chci vidět. To vás zaujme článek nebo hlavní představitel a pak kliknete, uložíte s tím, že třeba někdy... a najednou čučíte, že na tom seznamu straší přes padesát kousků. Tak je projdete, zkusíte některé napasovat do výzvy a voilá - už jich ta je JEN 36. Ano, pořád hodně - kdybych se víc snažila, ještě je protřídím a nechtějte vidět, kolik jich mám v sekci Zamilované čili aktuálně rozkoukané. Zpátky sem. Volba padla na Harrow. Proč? Protože mám ráda herce, který hraje hlavní roli. Ioan Gruffudd. Charisma až na půdu a umí. Harrow je pro milovníky neotřelých kriminálek jako dělaný. Rozhodně se ještě uvidíme.


16. Pilot seriálu odehrávajícího se v budoucnosti

Další položka na seznamu Chci vidět (odkaz výše) a tentokrát sakra rychle  vyškrtnutá! Nepřipadám si náročná. Skutečně ne. Stačí málo, aby mě seriál/film uspokojil a o něco víc, aby nadchnul, jenže tohle bylo čiré utrpení. Nemůžu si vzpomenout, kdy naposledy mě něco takhle moc nebavilo. Nuda, nuda, nuda, nemastní neslaní hlavní hrdinové, přičemž námět je slibný a ne že ne. Děkuji, nechci, tohle není pro mě. Mizím!


17. Pilot seriálu se zemí vzniku v jednom z našich sousedních států

Docela široký záběr, co říkáte? Takže když stanice Prima inzerovala upoutávku, rozhodla jsem se tuhle detektivku vyzkoušet. Někde jsem zahlédla, že autoři vykrádají seriál Taboo (na ten se podíváme v bonusech). Což mě nalákalo dvojnásob a rovnou na oba a upřímně? Ani bych neřekla. Každý má své, každý má výrazného hrdinu, možná podobné prostředí a jakousi vzdálenou podobnost osudů psanců, ale to je tak vše. Uvidíme za čas - s oběma hrdiny bych se ráda ještě na obrazovce potkala.


18. Pilot seriálu, který dostal v novince pod lupou 100%

Co je novinka pod lupou? Klik sem. Ze seznamu jsem si vybrala seriál Scream Queens. Zaprvé spojení komedie a hororu. Zadruhé Jamie Lee Curtis! Rázem se z toho stala srdcovka. První řada byla bezkonkureční. Bavila jsem se jako nikdy - i sem tam bála, ale vážně výjimečně, tohle nešlo brát příliš vážně a přesto seriál nepůsobí jako prvoplánová parodie. Druhá řada byla o malinko slabší. Za mě by klidně mohla být další. Jamie jede! Jenže tvůrci prý prohlásili, že světu sdělili vše, co měli v plánu, takže zřejmě smolík.


19. Pilot seriálu, který má v názvu nealfanumerický znak

Tím se myslí otazník, vykřičník, hashtag, pomlčka, dvojtečka podobně. Volba padla na animovanou jednohubku: Mr. Bean: Animované příběhy. Tenhle groteskní Angličan je notoricky známý. Zejména ovšem ve filmovém zpracování. Ale ani jeho kreslená verze neztrácí na vtipnosti. Ovšem i přes jakousi roztomilost si nemůžu pomoct. Originál je jen jeden. Ave Rowan Atkinson, který sice animákového Beana namluvil, jenže jak říkám... na klasiku se nesahá!



20. Pilot seriálu, na který bylo naráženo v jiném seriálu

Poslední bod výzvy! Juchů! A teď si nemůžu vzpomenout, leč mám dojem, že se jedná o narážku ze seriálu 2 Socky (k těm víc u bodu 4) a jde o Šílence na Manhattanu - v originále Mad Men... hodně chválený, velmi slušně hodnocený seriál. No... a já jdu znovu proti davu - neskutečně jsem se nudila. Hrdinové mi byli nesympatičtí - a to ta, že všichni. Svrběl mě prst, abych přeskakovala v ději. Tento kousek mě vážně nijak extra nezaujal.


A jsme na konci! Splněno! Done! Hotovo! Fertig! Už teď jsem napnutá, co si na nás vymyslí na příští rok!


2 komentáře:

  1. Přesně tohle říkám dětem - máte kde bydlet, kde spát, co jíst, jste zdraví, tak si toho važte :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neřekla bych to líp - oni by lidi jinak přemýšleli, kdyby to do nejbližího krámu měli 600 kilometrů, kolem jen sníh, venku mínus třicet minimálně a v lese za domem medvěd, kterýho můžeš akorát vyplašit, protože je chráněnej,takže střílet nee a co si neulovíš nebo nevypěstuješ, tak to nemáš :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)