středa 17. ledna 2018

Filmová recenze 2/2018

recenze - Sněhulák

Že mám averzi na boom severských detektivek ještě neznamená, že se vyhnu obloukem i filmu. Ono, co si budeme povídat, i ty severské autory beru na milost, takže... S Wixie jsme v kině viděly trailer a tedy... jevilo se to zatraceně slibně, proto si připravte brambůrky, popcorn, zmrzlinu, lízátko, cokoli a jdeme stavět huhuláka!


zdroj obrázku klik





The Snowman


Režie: Tomas Alfredson (vůbec neznám, ani podle tvorby)

Scénář: Hossein Amini (Čtyři pírka: cesta cti a Sněhurka a lovec - dobře on!), Peter Straughan, Soren Sveistrup (ani s jedním z pánů jsem neměla zatím tu čest)
Knižní předloha: Jo Nesbo

Žánr: drama, horor, krimi, thriller aneb jak tu vyjmenovat úplně všechno, ať to diváky zblbne!

Délka119 minut
Rok výroby2017
Země původu: Norsko/Velká Británie


V hlavních rolích: Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, Chloe Sevigny, Val Kilmer (kruci, tak byl to on!), James D´Arcy a další

Trailer anglicky + české titulky:







Anotace z československé filmové databáze:


Harry Hole (Michael Fassbender) je enfant terrible týmu, vyšetřujícího zločiny v norské metropoli. Na jedné straně je to výjimečně dobrý detektiv, jehož netradiční metody skoro vždy vedou k úspěchu, na straně druhé se však jedná o nezodpovědného alkoholika s tolika prohřešky, že je už dál nechtějí přehlížet nejen jeho nadřízení, ale ani jeho přítelkyně Rachel (Charlotte Gainsbourg), s níž se právě rozešel. Jediné, co stojí mezi ním a pitím, je případ, který by ho přivedl na jiné myšlenky. Ke smůle jedné ženy, která zmizela uprostřed noci ze svého domu a o pár dní později byla nalezena brutálně zavražděná, se Harry právě dočkal. Postavený sněhulák, který na místě činu zůstal jako jediné vodítko, naznačuje, že tenhle pachatel si chce hrát a že si dost možná už párkrát takhle hrál i v minulosti. A že ho to baví čím dál víc a nehodlá s tím přestat. Přestože Harrymu v pátrání pomáhá brilantní mladá vyšetřovatelka Katherine Bratt (Rebecca Ferguson), nepřestávají policisté tahat za kratší konec. Záplava domnělých i pravých stop a hned několik podezřelých vytvářejí pachateli dokonalou clonu, za níž může nerušeně stavět sněhuláky, vraždit a dělat si legraci z Harryho Holea. Jenže skvělému poldovi stačí i vrahova nepatrná chyba k tomu, aby se chytil stopy a už ji nepustil.



zdroj obrázku klik


Vendi, recenzent amatér:


Tak... Pustili jste si traler? Jo? A líbil, což? Tedy jasně, pokud nepatříte mezi fandy krimi hororových thrillerů, tak nelíbil, ale jestli jste jako já, tak vás nalákal jak psa krvavá stehenní kost!

Jedno se povedlo na jedničku s hvězdičkou - ponurá zasněžená atmosféra - to sedí - zatím trošku nuda - po půl hodině. I když rozjezd se jevil slibně, tak teď se to trochu vleče - uvidíme dál. 

40 minuta - konečně se někam dostáváme a začíná se to - snad - rozjíždět. Je těžké nespoilerovat a nemůžu porovnávat s knihou - což je po předchozí zkušenosti s Horou rozhodně výhoda. Zatím si jen říkám: Jestli je i kniha takhle utahaná, díky bohu, že jsem se k ní ještě nedostala. Ale babi je poslouchá namluvené a je z nich nadšená. Tak se to asi bude lišit člověk od člověka. Co vy? Četli jste? Láká vás film?


Uh - dokoukáno - celou dobu mi vrtá hlavou: Kde je ta napínavost z traileru? Kde? Nemít strach, že mi notebook spadne z klína, tak jsem u toho usnula! A tedy doopravdy - buď jsem u toho půlku prospala a ani o tom nevím, nebo ve filmu polovina scén z upoutávky vůbec není! Schválně - viděl to už někdo? Jsem blbá já nebo střihač?

Jak tohle shrnout? Tvůrci si víc dali záležet na upoutávce  než na filmu samotném. Z toho vznikla dlouhá nudná podívaná na mrazivý sníh a chuť mlátit hlavou o obrazovku a křičet: Co jsem komu udělala? A přitom bych tak ráda napsala pozitivní a pochvalnou recenzi a dala krásné procento - tady dávám 55% a notně mě svrbí ruka, abych to přepsala na 45! Taková škoda!

2 komentáře:

  1. Taky jsem si poslední dobou všimla, že upoutávky stály autory víc energie, než samotný film :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně bída - jestli oni by se neměli dát na tvorbu krátkých filmů! :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)