pátek 23. října 2020

knihovna - L. Castillo: Temná cesta

Když nevíš, vsaď na jistotu III.

Já vím, ohraná písnička – zase Linda Castillo. Jenže nečtěte to, když píše tak dobře! Nebo ne? Uvidíme po přečtení dnešní recenze. Od posledního dílu série Kate Burkholderová uplynul víc jak měsíc. Co mě zdrželo?



Před osmi lety byl Joseph King za vraždu své ženy odsouzen na doživotí. Podle místní policie to byl „padlý“ amiš a známý uživatel drog se vznětlivou povahou. Teď King utekl z vězení a míří do městečka Painters Mill. Novinky o uprchlém vrahovi se šíří jako požár a v týmu policejní náčelnice Kate Burkholderové panuje nervozita. Když se King v městečku ukáže s pistolí a z domu jejich amišského strýce unese svých pět dětí, noční můra se stane skutečností. 

Předchozí díly jsem vždy slupla jako malinu, a proto se mi do devátého dílu moc nechtělo. Že to zní jako dost divný paradox? Vysvětlím… nemám tušení, zda a kdy vyjde další část a tak jsem si podvědomě chtěla Lindinu knihu schovat na horší časy, protože zatím šlo pokaždé opravdu o sázku na jistotu podobně jako třeba v případě Chris Carter… Je to trochu pitomost, jenže díky bohu za ten nápad – vytáhl mě z počínající čtecí krize.

„…Starosta Brock je korpulentní chlap s povislými tvářemi baseta a obočím, které jeho holič pravidelně opomíjí. Na sobě má levandulově fialovou košili, už teď zmačkanou, k tomu kravatu, jakou bych nikomu nepřála…“

Situace venku je divoká. A když máte pocit, že už nemůže být absurdnější, vyrojí se vždy něco nového. Nebudu se tu pouštět do žádných diskusí. Jsme u recenze na knihu a toho se budeme držet. Linda nezklamala – opět – díky! Nejede podle jednoho mustru. Ač se některé věci v jednotlivých dílech opakují, přidává i něco nového a nečekaného a každý příběh je tak výborný a svým způsobem originální.

„…O pár minut později zaparkuji vedle jeho hlídkového vozu a otevřu okno. On už je otevřené má. Nejspíš pouští dovnitř chladný vzduch, aby neusnul.

„Doufám, že jsem tě neprobudila.“

Zazubí se. „Využívám práva nevypovídat.“…“


 Čtení jsem si užívala. Kate je, a už jsem to slovo použila, nezmar. Hodně si toho bere osobně a vrhá se do případů bezhlavě. Anotace – opět – na můj vkus vyzrazuje až zbytečně moc podrobností. Dalo se to zaobalit podstatně lépe. K recenzi jsem připojila zkrácenou verzi a za mě by byla naprosto dostačující. Ovšem já versus anotace je dlouhodobý problém a velký boj. Lezou mi velice často krkem!  Zpět k tématu: Jediné, co bych mohla knize vytknout je, že jsem prakticky hned odhalila, odkud vítr vane. Nicméně je potřeba poznamenat, že se mnou autorka vyběhla po svém. Odhadla jsem akorát směr, ne celé souvislosti a jak postupně vyplouvaly na povrch, bylo to celé neskutečné.

 „…Ron Zelinski klopí oči do hrnku s kávou, jako by v něm objevil nějaký fascinující obsah. Bruce Jackson se nervózně zavrtí a židle pod jeho vahou zasténá. Neunikne mi úšklebek na tváři Janine Fourmanové. Jako když se divá na svůj oblíbený horor s vrahem, který se ohání nožem, a já jsem ta, která se právě chystá vejít do sklepa…“

 Krásný plný počet za napínavý thriller z prostředí, které se mi líbí stále víc a víc a tím, že jde o netradiční téma, o kterém nepíše tolik autorů, vzniká široké pole potencionálních příběhů a dalších případů. Upřímně doufám, že si pro nás Moba přichystá i další díly. Zajímavé je totiž vždy nejen vyšetřování, ale i samotný vztah Kate a Johna, život na malém městě, fungování policejní stanice a další. Důrazně doporučuji číst knihy hezky popořadě tak, jak byly napsány, ať nepřijdete nejen o souvislosti, ale i vývoj postav.


     Autor:  Linda Castillo

Nakladatelství:  MOBA (web)

Žánr: thriller

Rok vydání: 2020 (rok vydání originálu 2017)

Počet stran: 352, ebook ve formátu epub 262

Série: Kate Burkholder – díl v pořadí devátý a v originále jich je prozatím 12

Překlad:  Lenka Faltejsková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz - má první a zároveň nejdéle trvající spolupráce – snad k oboustranné spokojenosti!

PS: pro fanoušky této série připomínám, že podle prvního dílu byl natočen film!


4 komentáře:

  1. To vypadá na dost dobrý thriller, na ty mám teď na podzim chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně zvláštní, taky s nimi máš v létě potíže? Vždycky si je spíš šetřím na tohle pochmurné počasí, k tomu se hodí daleko lépe :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)