sobota 8. ledna 2022

knihovna - M. Moreland: Halton


Sázka na jistotu nebo nemilé překvapení?

Šestý díl série je tady – předposlední kousek. A podle všeho se mi nebude loučit snadno. Laťka je poměrně vysoko a já jsem zvědavá i napnutá, jak se Melanie Moreland zhostí dalšího příběhu. Nebude to už na jedno brdo? Protože co si budeme namlouvat, ten scénář je u každého jednotlivého dílu de facto jako přes kopírák. Ale pojďme nejprve na anotaci a až poté k mému vyjádření.

Když se láska změní v nenávist – tehdy do hry vstupuji já. Jsem Halton Andrew Smithers, právník. Pro klienty a přátele Hal. Špinavé rozvody, otcové, kteří nechtějí platit alimenty, manželky na útěku a podvádějící partneři – tohle všechno já zvládám. Znám stinnou stranu lásky, a nic pěkného to není. Vyhýbám se citovým vazbám, až příliš často už jsem viděl, jak se horká vášeň mění v zamrzlou tundru. Stačí mi to, když můžu lidem pomáhat za scénou. Dává mi to pocit uspokojení a smysl života. Dokud do něj nevstoupí ona a neobrátí vzhůru nohama všechno, v co věřím. Zaplňuje prázdnotu, o níž jsem ani nevěděl, že ve mně existuje, a vím, že bez ní už můj život nikdy nebude jako předtím.

Jak už jsem zmínila: Loučit se se sérií Vested Interest bude vážně smutné. Tato nesourodá partička různých postav mi hodně přirostla k srdci. Příběhy sice jedou podle určitého mustru (vždy má minimálně jedna z postav nějaké temné tajemství nebo si do života nese nesmazatelné trauma a téměř vždy dojde k nějaké dramatické či tragické události, jakmile se pár dá konečně dohromady), avšak jsou napsány čtivě a nikdo netlačí na pilu.

V případě Haltona (řeknete Smithers a mně automaticky naskočí postavička ze seriálu Simpsonovi) se Melanie Moreland drží dalšího klasického prvku – příběh sděluje v ich-formě a střídají se nám pohledy Haltona a Fiony. Nic nového a ani světoborného. Děj jako takový je vcelku uvěřitelný. Jen některé momenty a zádrhele byly vyřešeny až nezvykle snadno, přičemž se nabízelo velmi úrodné pole pro mnohem větší dramatizaci a konfrontaci. Nevadí. Jde spíš o postřeh než o plnohodnotnou výtku.

Halton je tedy sázka na jistotu. Neohromí, nepřekvapí, na zadek neposadí, ale pokud jste si zamilovali předchozí díly, tento budete zbožňovat rovněž. Pokud vás předchozí díly štvaly, tento se nebude nijak lišit. Já osobně mám ráda erotické romány z právnického prostředí, takže jsem si vrněla blahem dvojnásob. Melanie Moreland erotiku umí. V jejím podání má jiskru, i když nejde o žádné extrémní počínání, ale takovou víceméně vanilkovou klasiku. Jo, mimo záznam: Halton mě jemně rozčiloval, když Fee oslovoval v posteli, protože ten způsob mluvy, do kterého rázem přepnul, k němu absolutně neseděl.

„…Ve světě zákona má čas úplně jiný význam. Naléhavé znamená, že se k tomu dostanu, až se mi to bude hodit. Co nejdříve by mohlo být někdy příští týden nebo příští měsíc. Když vám právník řekne, že se vám okamžitě ozve, dejte si kafe nebo možná sendvič, protože budete chvíli čekat…“

Co se klišé týče – nezoufejte, je tu! A jsem nesmírně ráda, že anotace nevyslepičila prakticky nic a přitom navnadila, což? Obálka rovněž. Hele, já vůbec nejsem na pekáče buchet a odhalené hrudníky, pokud nejsou ochlupené (jo, vyholenec si mě nezíská), ale má oblek a tím pádem jsem spokojená. Navíc díky tmavému pozadí ten nahatec tolik nekřičí do světa: „Jsem tady, ready a svlečený, chceš si sáhnout?“ Od Haltona jsem jednoduše dostala to, co jsem od něj očekávala. Co to bylo? Oddech, romantika, jiskření, nadílka sprosťáren v rozumné míře co do množství i stylu podání, čtivost, emoce.

Těším se na Sandy, která má vyjít do konce ledna a série tak bude kompletní, což je rozhodně nádherná zpráva. Trošku mě rotuje, že některé kousky nemám v klasické formě, nýbrž jako ebooky, neboť dohromady krásně ladí (pokud dbá někdo i na tento prvek) a dovedu si představit, že se ke klukům z BAM (Bentley, Aiden, Maddox) a jejich přátelům jednou vrátím. A to hovoří ve prospěch autorky asi nejvíce. Tady se mi totiž trefila do noty celým kompletem a vůbec nevadí, že je to občas slaďounký kýč jak bič.

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2019)

Počet stran: 344

Série: Vested Interest – díl šestý

Překlad:  Martin König (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Protože horlivě podporuji nakupování knih přímo u vydavatelů, tady máte odkaz na eshop Baronetu, kde můžete pořídit jak ebook, tak klasickou knihu za výhodnější cenu!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)