sobota 22. října 2022

Recenze - M. K. Hardy: Haka za lilii


Zalovíme v domácích vodách!

Dnešní kniha je oříšek, ale od první chvíle čuju potenciál. Proč? Protože je nápaditá! Nejprve mě zaujal obal, který vybočuje, láká, navnazuje. Hned poté následoval název… Co je haka? Proč se do toho motá kytka?! Vrtalo mi to v hlavě a opakovaně jsem po knize pokukovala. Teď už je vám jasné, že jsem volání zvědavosti neodolala a je tu verdikt!

Žhavý román nejen o ragby, následné fyzioterapii a osudové lásce od české autorky. Čtenářky si její knihy chválí především díky zajímavému prostředí, postavám, které si zamilují, a osobitému, neuvěřitelně čtivému stylu vyprávění.

Pojďme si na férovku říct, že v případě romancí máme často pocit, že už vše bylo napsáno. Pro autory je očividně čím dál těžší přijít s něčím, co by bylo alespoň trošku originální. Kolik už jsme v romantických příbězích potkali kravaťáků, namachrovaných borců, arogantních právníků, protřelých hazjlíků, okouzlujících sousedů nebo šarmantních nejlepších kamarádů… ale hráč rugby?

První malé zajásání se tedy týká nápadu ohledně prostředí. Vlastně už jde o druhý potlesk pro M. K. Hardy. První byl mířený k obálce a názvu. A budeme pokračovat dál. Líbí se mi, kudy ve své knize autorka šla a kam vedla postavy. Ano, dá se s nadsázkou říct, že sem tam byly vnitřní monology obou postav notně jalové. Jenže přiznejte si, kdo z nás často ve své vlastní hlavě nezní jako totální pitomec nebo blbka?

Trochu mi cuká v oku při tvrzeních, že je Haka za lilii erotická romance. Prosím vás, není. Jde o krásnou, příjemnou a čtivou slowburn (pomalou či pozvolnou) romanci, kde se sex objeví všeho všudy dvakrát a ještě nijak detailně. Vlastně jsem i ráda, protože by se to k příběhu tolik nehodilo. Jiskření mezi postavami a chemie je na velmi něžné notě a erotika by tu působila nepříjemně, až rušivě.


M. K. Hardy vložila postavám zajímavé povahy, poutavé pozadí a dramatické části nepůsobily nuceně, což se rovněž nevidí až tak často. Na rozdíl od střídání pohledů obou hlavních postav. Z toho se nám stává pomalu standard. Haka za lilii mi dělala radost každou stránkou, každou kapitolou. Absolutně jsem si - očekávání navzdory - zamilovala postavy i grafické zpracování knihy, které je naprosto luxusní! V každém případě chci od autorky číst něco dalšího a docela mě napadá, zda bude mít kniha pokračování.

Žádný strach, přežijeme bez něj, ale mám pocit, že to potřebuji. Chci víc z toho prostředí. A co Jack? Bože, mám tolik otázek a jsem nadšená, neb jsem se s příběhem nechtěla loučit. Bavil mě, dojímal, uchvacoval a nutil nejít spát, i když mám nařízený budík na pátou ráno.  Je to láska – od prvního pohledu na obálku až po poslední řádek. Něco takového jsem absolutně nečekala a už vůbec nevěřím, že jsem našla českou autorku, která by mohla z gruntu a bez obtíží konkurovat mnohým zahraničním. Pomalá, krásná, vtipná, něžná romance ze sportovního prostředí, která udělá radost a pohladí po duši. Díky!

PS: Víte vy, co je vlastně haka?


 

Počet stran: 360

Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis 2. 9. 2022 a zakoupit ji můžete přímo u vydavatele na webu grada.cz a věděli jste, že ke každému nákupu u Grady si můžete z dárkové nabídky vybrat knihy (pokud kupujete ebooky, tak potom ebooky) ve stejné hodnotě, jakou jste naházeli do košíku? Mně to většinou vychází tak, že objednám pět knih a pět jich vybírám jako dárky – aktuální nabídku (pravidelně ji obměňují) najdete vždy tady! Navíc se vyplatí sledovat jejich Instagram nebo facebook, protože velice často mají slevy (25, ale i 30%) na celý sortiment či jeho část! Konec reklamního okénka :-P



Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)