úterý 17. září 2024

Recenze - kolektiv: Spidey a jeho úžasní přátelé

Rodič se mračí, potomek si spokojeně hraje

V případě dětí je občas potřeba spojit několik věcí dohromady. Zejména pokud se třeba balíme na cesty a chceme vzít knížky i hračky, ale kufr nemá nekonečnou kapacitu. Tak proč nesáhnout po publikaci, která ukrývá dva v jednom!

Spidey a jeho přátelé jsou tu s parádní knížkou s velkým překvapením! V tomto boxu plném zábavy najdete pohádku, 10 skvělých figurek a podložku na hraní. Přečtěte si o oblíbených postavách, hrajte si a vymýšlejte vlastní dobrodružství s týmem neohrožených superhrdinů v hlavní roli.

Podtitul zní naprosto výmluvně: Čti a hraj si s námi. K dispozici je deset figurek (např. Spiderman, Hulk, Iron Man, Black Panter, Green Goblin,… video najdete na našem instagramu). Každá z nich má v knize svůj medailonek, ve které je nám představeno, kdo je kdo a zda stojí na straně dobra či zla. Tyto krátké úvodníky jsem ocenila zejména já, protože jsem u některých postaviček neměla nejmenší tušení, o koho se jedná. Cácorka se v tomto případě ukázala jako mnohem znalejší.

Abych pravdu řekla, osobně jsem si ze Spidey a jeho úžasní přátelé na zadek nesedla. Věkové rozpětí cílové skupiny bych viděla od tří do devíti let. Figurky jsou kvalitní, dostatečně velké, barevné a odpovídající tomu, co mají představovat. Kniha jako taková slouží pro jejich skladování a podstata spočívá spíše v možnosti rozložit hrací plátno a hrát si s postavičkami dle vlastní fantazie.

Samotné plátno je největším kamenem úrazu. Tvůrci absolutně nemysleli na praktickou stránku věci. Je z lesklého silnějšího papíru, takže ho nikdy nedáte tak, aby bylo dokonale vyhlazené a rovné. Na stůl se vám rozhodně nevejde a i na zemi zabírá poměrně dost místa – má 60 cm na výšku a 90 cm na šířku. Kdyby bylo menší a např. z kartonu jako podložka k deskovým hrám, určitě by to bylo použitelnější, přínosnější a především skladnější. Při každém pokusu složit podložku do skliditelné polohy si připadám, jako když bojuji se skládáním nepoddajné mapy. To mi taky nikdy nešlo a arsenál sprostých slov, který zní domem, bych vám nepřála slyšet.

Spidey a jeho úžasní přátelé tak ve mně budí do značné míry rozpaky. Je to kniha a hračka v jednom, což nemohu popřít, ale k textu nemáte důvod se vracet. Plátno bych nejradši zmuchlala do kuličky a zahodila, takže by cácorce zůstaly hlavně figurky, což nevím, jestli se vzhledem k ceně úplně vyplatí. Děti však nemyslí prakticky, takže malým fandům Spidermana uděláte radost, ať už je můj názor jakýkoli.

Recenze byla primárně sepsána pro web Knižní díra.