středa 26. října 2016

recept - polévka z muškátové dýně


aneb moje vůbec první. Cuketovou sezónu střídá ta dýňová. Ráda bych řekla, že mám v záloze dalších pár experimentů, jak tomu bylo u cuket, leč domácí úroda dýní mi stihla zmrznout, neb už tu bylo i mínus pět. Čili leda z kupovaných, tak uvidíme. Ale dosti bylo nářků nad rozmary matky přírody a jdeme vařit!


Připravíme si (na cca šest porcí):

1 střední dýně - urodily se nám hlavně muškátové, proto jsem použila tu, ale chystám se i na polévku z hokaido a dalších
olivový olej
2 střední brambory
sůl, pepř
3 starší rohlíky - mám bílé, ale dá se i z celorznných
smetana na vaření
 1,5 litru zeleninového vývaru nebo bujón v kostce


Brambory i dýni oloupeme/oškrabeme, opláchneme a nakrájíme na menší kostky. Troubu předehřejeme na 180 stupňů. Plech vyložíme pečícím papírem, pomažeme kapkou oleje, rozložíme pokrájenou dýni s brambory a dvacet minut pečeme.


Než se za těch dvacet minut upeče směs v troubě, přivedeme k varu vývar. Buď vodu s kostkou, nebo předem udělaný vývar. Pečenou dýni s brambory deset minut dovaříme ve vývaru doměkka. Pokud by se vám zdálo, že máte vody moc, není nic jednoduššího, než drobet ulít. Jakmile je vařeno, odstavíme z plamene a rozmixujeme dohladka tyčovým mixérem. Někdo přelévá do klasického mixéru a mixuje v něm. Nechám to na vás ;-)



Dochutíme solí a pepřem, případně vegetou či jiným oblíbeným polévkovým kořením a zjemníme trochou smetany. Nastal čas na krutony. Rohlíky nakrájíme na kostky a buď upečeme na 130 stupňů v troubě do křupava, nebo na pánvi na másle jako se dělají třeba do hrachové polévky.  A můžeme servírovat. Byla naprosto výtečná a přitom neuvěřitelně rychlá a jednoduchá. Druhý den trochu hustší, chuťově jemná a opravdu dobrá. Už jste nějakou podobnou zkoušeli? A co ještě z dýně děláte? Pro mě je to neprobádané území, tak se ráda přiučím :)


4 komentáře:

  1. Jako vypadá to dobře, ale já k tomu prostě nějak odjakživa nemám důvěru. Asi to mám spojený s Halloweenem a pořád se bojím, kdy to na mě vyvalí ty oči :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, tak oči to na mě nevyvalilo, ani ty moje to nijak nepoznamenalo. Možná, až to zkusím s jiné dýně :D

      Vymazat
  2. Dýňové polívky mám moc ráda. Tahle vypadá lákavě. Hned bych si ji dala. Recept bych chtěla vyzkoušet. Díky za tip.

    Ree

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že bude chutnat - já ji zkoušela poprvé a jsem nadšená :) rádo se stalo

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)