úterý 28. listopadu 2017

Dnes si uvaříme... jednohubku!

recept - sýrové knedlíčky


Čekáte klasické české jednohubky?

Tak to jste vedle, jak ta jedle - jednohubka to sice je, protože je to jednoduché, ale jinak... jinak se jedná o přílohu do polévky! Že jsem mohla napsat zavářka nebo knedlíček? Ale, takhle stroze? To bych nebyla já - jdeme kuchtit!



Připravíme si:

200 gramů tvrdého sýra (v lednici mi plakala gouda, ale šel by i eidam)
1 vejce
2-3 lžíce strouhanky
polévku, do které je vrzneme



Je to tak primitivní, až by jeden brečel!

Sýr nastrouháme do misky na jemno. Přidáme k němu vejce a dvě lžíce strouhanky. Nesolíme, sýr je slaný sám o sobě. 

Promícháme v hladkou kompaktní hmotu a zkusíme kuličky. Když nedrží, ještě přidáme strouhanku. Mně držely hned, protože gouda je taková mazlavější a jak se zmáčkne, vyšly krásné kuličky.

Nicméně už od samotného začátku jsem byla krutě skeptická a myslela, že se prostě musí rozvařit. Musí. Nepřipadá v úvahu jiná varianta!

Tak, pokračujeme - dál už potřebujete jen vařící polévku a je jedno, zda zvolíte vývar (na ten se chystám) nebo třeba květákový pokus, který jsem měla já (kdyby byl zájem, recept v budoucnu) - do vroucí polévky nasázíme koule a vaříme 2-3 minuty. 



Hotové knedlíčky samy vyplavou na povrch. Proč tomu tak je, nemám zdání, ale souhlasí to. A co? No nerozvařily, že - protože jinak by ta úvodní fotografie vypadala úplně jinak. Jsou jemně gumové, hodně sýrové a my si je zamilovali :)

inspirace čerpána tady:

2 komentáře:

  1. Jéé, tohle já znám! Akorát já je nedávám do polévky, ale smažím, byl to takový vymyšlený nápad z nouze, když mi zbylo rozšlehané vajíčko od obalovaného chleba. Tak jsem do něj vrzla zbytek strouhaného sýra a zahustila strouhankou, omažila, kydla k tomu tatarku a to byla bašta :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahá - tak smažené zase neznám já! :D jj - to mamka dělala často - takové placičky z toho a ne kuličky, kdykoli cokoli obalovala :) nějak se tomu i říká myslím :)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)