čtvrtek 20. srpna 2020

knihovna - L. Castillo: V troskách tornáda

Když nevíš, vsaď na jistotu!

Samozřejmě si tu nebudeme mazat medík o tom, že vás oblíbený autor nemůže zklamat. Může a velice snadno, neb máte tendence mít vysoká očekávání. A pokud se jedná již o sedmý díl? Inu, to je zvlášť složité. Nevystřílela se Linda už? Má ještě čím ohromit? Nebudu přejedená? Je jen jeden způsob, jak na všechny – i další – otázky odpovědět. Jdeme se pustit do knihy!


Na městečko Painters Mill v Ohiu, kde žije početná komunita amišů, udeří ničivé tornádo. Při odklízení následků je v pytli nalezena lidská kostra. Bez končetin. Něco je okousalo. Kate Burkholderová se pouští do vyšetřování třicet let starého zločinu či zamaskované nehody... Celou anotaci a další podrobnosti o knize najdete tady a k ukázce se dostanete tudyma!

Pravdou je, že bych nejspíš nechtěla číst všechny díly na jeden zátah. Mohlo by se totiž snadno stát, že by se mi autorka i postavy přejedly. Navíc Linda má jeden nešvar. Vlastně dva… postavy se často – zejména Tomassetti a Kate vracejí do minulosti. Ono je to na jednu stranu logické, nesou si sebou své šrámy a sem tam chtě nechtě vyplují na povrch, nicméně právě při čtení více dílu v řadě je to poměrně patrné.

 A potom je tu ještě ta druhá věc. Stejně jako Robert Bryndza trápí Eriku Fosterovou a ta to schytává ze všech světových stran, tak Linda to Kate Burkholderové rovněž nijak neulehčuje a navíc její povaha je taková, že (dle mého názoru) by v reálném životě byla už dávno po smrti nebo zavřená v blázinci. Vše si totiž neskutečně bere a prožívá. Myslím, že je naprosto nereálně, aby to někdo dokázal ustát a fungovat normálně. Ona si neumí držet odstup a do všeho letí po hlavě. Z pohledu čtenáře je to lahůdka, neb postavy jsou neustále v ohrožení, napětí, akci, trápení – stále se něco děje a je co číst a prožívat.

 Netuším, proč jsem se nad tou realističností pozastavila právě u sedmého dílu. Faktem zůstává, že mám tuto sérii ráda a v plánu jsou i další dva zbývající díly, které u nás zatím vyšly. Ten devátý je dokonce ještě teplý! Linda Castillo umí a i když mi tento díl přišel asi ze všech nejslabší, stále je to krásná čtyři a půlka. Bylo tu vše, co mám ráda – nečekané zvraty, napětí, odbočka od vyšetřování, jen vrah byl snadno odhalitelný poněkud brzy, což mě nepatrně nakrklo. Jsem spokojenější, pokud tipuji špatně. Ano, jsem divná!

 Tak jsem hltala, že pro vás dokonce nemám ani žádnou citaci, takový jsem hamoun nedočkavý. K ukázce se snadno dostanete přes odkaz výš u anotace. Linda Castillo mrazivou atmosféru thrilleru umí na výbornou. A že občas zakolísá? Inu, každý autor má občas slabší chvilku. Zvládá chemii mezi postavami, detaily, nezvyklé prostředí, se kterým se ne každý z nás v životě setkal, dělá rovněž své a asi to je takový hlavní tahoun. Vyjma osudů hlavní… asi můžu říct dvojice.

 Kdo je pro vás v žánru thrilleru top? Tedy za předpokladu, že tyto knihy čtete.  A stalo se vám někdy, že jste v průběhu série ztrácely o knihy zájem? 

Autor:  Linda Castillo

Nakladatelství:  MOBA (web)

Žánr: thriller

Rok vydání: 2019 (rok vydání originálu 2015)

Počet stran: 360, ebook ve formátu epub 249

Série: Kate Burkholder – díl v pořadí sedmý, aktuálně u nás (srpen 2020) vyšel devátý a v originále jich je prozatím 12

Překlad:  Lenka Faltejsková

Za zaslání recenzní eknihy mnohokrát děkuji Zuzance a eshopu Palmknihy.cz - má první a zároveň nejdéle trvající spolupráce – snad k oboustranné spokojenosti!

PS: TECHNICKÁ PRO FANDY KNIH LINDY CASTILLO - netuším, jak nám to ušlo (nebo to ušlo jenom mně?) ale podle prvního dílu je film! A sice už z roku 2013!



2 komentáře:

  1. Hmm, okousaná kostra, to se mi líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zní to dobře, viď? :D Nevím proč, pokaždé jsem si vzpomněla na Hannibala! :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)