středa 2. června 2021

knihovna - L. Score: Na vlásku

Růžová bichlička od Baronetu!

Jakmile se něco vymyká či vybočuje, okamžitě mě to začne přitahovat. Na vlásku nemá 250 stran… nemá ani 300… dokonce ani 400, nýbrž rovnou 544! Uznejte, že to si v každém případě zaslouží pozornost. Často mám totiž pocit, že mi těch průměrných cca 300 stran nestačí. Ano, najdou se i případy, kdy je i 200 moc. Vše je relativní a to nejen v žánru erotika/romantika.

Dominic Russo. Na pohled odtažitý, zádumčivý, nepřístupný muž, ctižádostivý šéf, kolem kterého podřízení chodí po špičkách. Ally Moralesová. Nezávislá, otevřená, optimistická a kurážná žena, která se umí postavit za sebe i za druhé a nenechá se odradit neúspěchem. Co se stane, když se tyto dva živly střetnou, navíc na jednom pracovišti, v redakci exkluzivního módního magazínu? Zdá se, že to nemůže dopadnout jinak, než že se začnou vzájemně nenávidět až za hrob. Anebo přesně naopak…

Bez předehry – nádhera. A teď si to rozvedeme! Tleskám nápadu vykašlat se na dělení na části, což je současný trend. Lupneme to do série a ať má alespoň tři díly! Ne. Lucy Score názorně ukazuje, že to jde i jinak. Kompletní a především komplexní příběh vrazit do jedné silnější bichličky a vznikne perfektní kousek do knihovny. Navíc v růžové!

Můj nadšený a naprosto neskrývaný jásot však neznamená, že nemám výtky. Věk postav jsem si musela přečíst a zkontrolovat dokonce 3x. Dominicovi je 44 a Ally 39. Hodně nezvyklé. Spíš narážím buď na studenty vysoké, čili dvacítky, nebo na třicátníky. Děkuji za další vybočení, které však nepatrně zaniklo. Nechci tvrdit, že se hrdinové chovali neúměrně svému věku. Nepostřehla jsem v tom bohužel ani žádný přínos. Mohlo jim být klidně o deset let méně a vůbec nic by se, dle mého soudu, nezměnilo.

„…„Páni. Tak to díky.“ Její sarkasmus byl tak hustý, až jsem se divil, že neskápl na zem.

Naklonila se ke mně. „Vážně vás nemám ráda.“

„Já vám taky moc nefandím.“

Stáli jsme k sobě moc blízko. Moc blízko, vzhledem k tomu, že jsme byli šéf a zaměstnankyně. A nevylučoval bych, že odněkud vyloví dýku a zabodne mi ji do břicha. Ustoupil jsem o dva sebezáchovné kroky…“


Tematicky před sebou máme typickou hate to love linku čili od nenávisti k lásce. Zároveň vztah nadřízený vs. podřízená. A protože těch anglických výrazů není nikdy dost, hodíme do placu ještě slow burn romanci! Dostatečný počet stran dává příběhu možnost nebýt zbrklý, unáhlený a ukvapený. Autorka vše krásně a správně načasovala. Nic neuspěchala. Prostoru sama sobě poskytla dostatek a udělala jedině dobře.

Zpravidla příběh/knihu slupnu a za týden (někdy i dříve) si horko těžko vybavím jména hlavních postav, natož cokoli dalšího. Na vlásku se mi opouštělo těžce a přesně tak se pozná, že mě Lucy Score dostala a její postavy rovněž. Zamilovala jsem si je a prožívala s nimi jejich vztahy i problémy. Zmiňovala jsem výtky a v podstatě na žádné nedošlo. Proto je nad slunce jasné, že tato růžová nádherná kráska dostává plný počet.

„… Já: To zní pravděpodobněji. Už jsem se bála, že se vám nějak povedlo probudit v sobě duši.

Dominic: To by člověk nejdřív musel nějakou mít, aby ji mohl probudit.

Musela jsem se usmát, jak jsem se tak dívala na displej. On vtipkuje? Záměrně?

Já: Pil jste něco? Nebo ve vás vyraší osobnost až po setmění? Nebo počkat, to píše Greta?

Dominic: Jste otravná…“

 Jak jsem byla z té tloušťky nepatrně vystrašená, miluji ji! Ally s Dominicem mi poskytli všechno, co od čtení romantiky a erotiky čekám. Slzy smíchu i slzy dojetí, záchvěvy strachu, vzteku, horlivé pokyvování hlavou i nesouhlasné vrtění. K erotice – je tady, objeví se spíše peprnější výrazy než vysloveně a cíleně vulgární. Dialogy jedou, chemie funguje, děj graduje. Je mi jasné, že superlativů jste si užili dostatečně, proto konec zvonec. Pokud váháte a děsíte se počtu stran – zapomeňte na obavy a jděte do knihy! Jiná duologie nebo trilogie vás bude prudit napínáním a čekáním, zda a kdy vyjde pokračování. Tady to máte všechno v jednom a pro fajnšmekry a rýpaly jako jsem já – epilog nechybí! Třikrát zdar, nazdar!

PS: Milluji, když autorka osvěží text sms nebo mailovou konverzací. Máte to taky tak nebo vám to naopak leze na nervy?

Autor: Lucy Score

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: romantika

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2020)

Počet stran: 544

Série: podle všeho žádná

Překlad: Dana Chodilová (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Za zaslání recenzního výtisku děkuji přímo nakladatelství Baronet. Na jejich webu si můžete knihu pořídit se slevou 25%!



15 komentářů:

  1. Skvěle napsaná recenze :) Teď mě tahle růžová bichlička láká ještě více :)

    OdpovědětVymazat
  2. Chválím růžovou obálku, přesně v takové barvě teď háčkuji pléd 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ooo a uvidíme ho? Háčkování obdivuji, ale koule na něj nemám. Nebo trpělivost? :D

      Vymazat
    2. Vzhledem k tomu, že mě chytla plédová mánie, se asi nějaký plédový článek objeví, takže jo, bude k vidění. Někdy 😀.

      Vymazat
    3. Pléd - to ti zní tak noblesně :D

      Vymazat
    4. Viď? Hned se cítím víc jako dámička (ach, to navrhování slov, mobil mi nabídl samička 😂) a ne jako servaná opotřebená horalka!

      Vymazat
    5. Rozhodně! A i samička nezní marně a konec konců bez ohledu na stupeň servanosti, sice nám to asi vymažou z občanky, ale pořád budeme samičky! :D

      Vymazat
  3. Konverzace mne spíše obtěžují, protože málokdy jsou jakože reálné, uvěřitelné a sedící k ději - ono ale mnohdy je i děj jak pěst na oko :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já je zase miluji a prosím tě - já teda vím, že jsi kritičtější hodnotitel než já, ale fakticky u tohoto druhu literatury očekáváš realističnost? :D já ani boha! To můžu vzpomínat, na to nemusím číst - čtením chci od reality na míle daleko prchnout :-P

      Vymazat
    2. No určitě nikdo nepíše během porady... Nebo pracovní večeře... Respektive mi to přijde hodně divné. Možná jen závidím, že já jsem to během porad neuměla 🤔🤔🤔🤔😂

      Vymazat
    3. Ale tak, to já si představit umím - během porady hravě, i během té večeře, dokonce i během rande! :D

      Vymazat
    4. Tak to jsi drak!
      Každopádně! I když tyhle komunikace ráda nemám, v této knížce nejsou násilné, mají hlavu a patu v ději neruší. Hodně povedená kniha zatím. Až na ten věk, to si říkám ty vole, já taková byla v 29 ne 39!

      Vymazat
    5. Ten věk je podle mě úplně mimo a od toho, že jsou starší, bych čekala něco naprosto jiného - buď se upsala, nebo to někdy v průběhu tvorby zapomněla :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)