sobota 6. března 2021

knihovna - T. M. Frazier: Tyran


King se konečně vrací!

Dva roky – zdůrazním vám to – DVA ROKY! Skoro přesně jsme čekali na pokračování – to je skoro zločin! A co je ještě horší? Slupla jsem to jako malinu za jednu noc. Pomoc! Recenze na Kinga čili díl první vyšla 3. ledna 2019 a šlo o první kousek od Ocelotu, který se mi dostal do rukou. Vzpomíná si ještě někdo, jak to bylo otřesné? Nemyslím čtení, protože příběh byl terno! Ale ty chyby, překlepy, splašený enter, který tam mlátil odstavce hlava nehlava, končící a nikdy nezačínající přímá řeč (případně začínající a nikdy nekončící)… jedním slovem průser jak hrom. Vedl si druhý díl lépe?

King… Ještě zuřivější. Ještě vášnivější. A ještě odhodlanější… Poté, co ho senátor zradil, se snaží za každou cenu získat Doe zpátky. Nejprve se však musí vypořádat s Elim, drogovým dealerem, který se mu mstí za vraždu Isaaca. I kdyby mu plán vyšel, bude ho Doe stále chtít? I poté, co se ji pokusil vyměnit za svou dceru a Doe objevila svou totožnost?

Doe… Byla násilně odvedena ke své rodině, ve které se ale vůbec necítí jako doma. Postupně se však rozpomíná na svoji minulost. Na svůj vztah s otcem. Na svého syna. Na Nikki. Jak je možné, že ji znala ještě dřív, než ztratila paměť? A kdo je ten tajemný Tyran, před kterým ji Nikki varovala?

Ocelot ušel dlouhou cestu – stále má krásné obaly a přebaly a především zapracovali i na těch chybách. Objevila jsem dvě malé a víc jsem nestíhala, protože jsem se tak zabrala do děje, že by mohly trakaře padat a bylo by mi to šumák. Nicméně webovky Ocelot stále nemá. V dnešní době celkem zvláštnost.

Čekat na pokračování Kinga byl očistec. Vzpomenout si po dvou letech na detaily se zdálo jako celkem výrazná potíž, nicméně kupodivu nebyl problém. S čím problém mám, je příjmení autorky. Zafixovala jsem si ji jako Fraizer a ono je to Frazier… takže musím provést opravy u původní recenze. Jsem ostuda!

„…Bear vyšel do domu za mnou. „Řekneš mi do prdele, co se stalo, nebo to tu chceš rozflákat ještě víc?“ Prošel jsem kolem něho do garáže. Potřeboval jsem svoji motorku a nějaký vybavení.

Takovým co jsou k němu potřeba kulky.

„Nic, co by nevyřešil pytel na mrtvoly.“ Jedno zápěstí jsem měl pořád uvězněný v poutech. Jejich druhej, odemčenej konec se houpal na řetězu potřísněným krví toho falešnýho policajta…“

Příběh Kinga a Doe pokračuje a je to znovu napínavá jízda plná nečekaných zvratů. Až mi přišlo líto, že je těch stránek tak málo – klidně by se sneslo i 300! Upřímně doufám, že Ocelot vydá další knihy a nebude se na ně čekat znovu dva roky. Na řadě je totiž nejen příběh Preppyho (celkem tři knihy – „Život a smrt Samuela Clearwatera“), ale na své si přijde i Bear, a sice hned ve dvou dílech! O dalším nemluvě – prostě T. M. Frazier má co nabídnout a my se máme, doufám, na co těšit!

King byl původně zařazen do kategorie thriller, teď je posunut v sekci romantické. Tyran je pro změnu ve škatulce Romány, povídky, novely. Logiku v tom asi hledat nebudeme, ovšem řeknu vám na rovinu, že hledat tady romantiku je asi stejné, jako chtít ji od Tiffany Reisz nebo Chrise Cartera. Ani zrníčko. Dobře, to asi trochu přeháním, ale tak… čajovou lžičku, hodně malou!

„…Proč bych mu měla jeho podezření vyvracet, dopřát klidu jeho duši, když jsem to já, komu ukřivdili? On vyrazil dveře se mnou, ne já s ním. Jestli si King myslel, že budu jen tak předstírat, jako by se to nikdy nestalo, má se ještě kurva na co těšit…“

Ani King a ani Tyran nejsou pro citlivé a něžné duše. Tady se kleje, mluví sprostě, proráží pěstí zdi – ach, Američani a jejich obliba sádrokartonu a překližky! Znovu kleje, šu*á, zabíjí a u toho padá jeden hlod za druhým. Sem tam vás vyndá z kalhotek nějaká ta zápletka či twist, protože schválně – kdo četl a tipl Tyrana správně? A nečertěte se, to fakticky není spoiler – holky, spoilery ani v komentářích! A kdyby, tak s označením! Nesnáším to v anotacích, takže ať si nese*u do huby. Bože, jsem se nakazila.

"...Vyšel jsem na verandu a naklonil se přes zábradlí. Zhluboka jsem nasával slanej noční vzduch. "Jo, fakt jsem se praštil. Mám stejnej problém jako Štěne,"
"A to?" zeptal se Bear, vyšel za mnou ven a opřel se bokem o zábradlí.
"Oba jsme zapomněli, kdo kurva jsme."
Bear vytočil několik čísel. V repráku jsem slyšel vyzváněcí tón, jak držel mobil u ucha. "Ty už si vzpomínáš?"
"Jo. Už si vzpomínám."
"A kdo že to přesně seš?" zeptal se Bear.
"Já jsem kurva ten zlej.":::"

Obaly – ach, ty obaly… nádhera. Potetovaný bad guy. Fajn, označení bad guy (zlý chlapec) fakticky dostatečně nevystihuje ani jednoho ze zúčastněných, ale dobře. Větší věkový rozdíl – Doe je 18 a Kingovi 30… jo, jsem nadšená. Jenže (u)spokojená úplně ne. Dost otázek zůstalo bez odpovědí. Vše se vyřešilo tak nějak zvláštně prostě a hodně míst by si zasloužilo víc rozepsat. Nechápejte mě špatně, čtivost je až úchvatně zarážející, leč komplexnost nepatrně pokulhává a o reálnosti raději pomlčím úplně. Mezery tam jsou. A z toho důvodu dostane Tyran čtyřku stejně jako King. Laťka je vysoko, bohužel však přeskočena nebyla.

Autor:  T. M. Frazier

Nakladatelství: Ocelot (web – kdybych našla, doplním) 

Žánr: erotika, thriller

Rok vydání: 2020 (originál vydán v roce 2015)

Počet stran: 240

Série: King, díl druhý

Překlad: Jana Michalcová

Za zaslání recenzní knihy mnohokrát děkuji Hance z teamu Megaknih a těším se na případnou další mimořádnou i nemimořádnou spolupráci. Každou z knih můžete zakoupit za 399,- Kč


4 komentáře:

  1. Jako, je to se mnou špatný, když čtu název jako King konečně zvrací. Jsem pak nemile překvapená, že o tom ta knížka fakt není! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jani, ty dovedeš jednoho rozsekat ♥ Mám dojem, že za celou knihu nezvracel, ale cajk! Zasmát se je potřeba jako sůl.

      Vymazat
  2. Dobrý den, nebo ahoj? Díky za tip na fajn literaturu. Mám podobné žánry docela ráda, ale teď jsem trochu bojovala s tím, že jsem neměla žádnou inspiraci a nápad. Takže vyzkouším tuhle sérii. :) Je pravda, že vždycky když čtu podobnou knížku, tak mám chuť si dojít na kosmetiku, prodloužení řas a vyrazit někam do baru a být zlobivá Lucie. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo a dej určitě vědět, jak se série líbí ;-)

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)