úterý 25. května 2021

ze života - tvoříme s dětmi II.

Další tři tipy!

Nebo jich bude víc? Předem nevím, minimálně ještě jeden článek je v pořadí. Ten bude mít společný základní materiál. Dnes půjde opět o rádoby nesourodý mix. Hodí se poznamenat, že každý z nápadů jde použít pro více věkových skupin. Cácorce je skoro pět, ovšem trpělivost má jako dvouletá. Něco ji baví, něco ne. Někdy chce stříhat, jindy naopak musím já. S většími dětmi bude trochu lepší pořízení a menším bude muset dozor pomáhat o něco více. Však už si určitě poradíte ;-)

Protože školky zavřely těsně před Velikonoci, bylo takové hlavní téma právě cokoli související s tímto svátkem. Ačkoli ho doma spíše ignorujeme, chtělo se nám trochu přivolat jaro. Proto jsme si vyrobily veselý věnec se zajíčkem, který v originále vypadal o poznání lépe. Pokusím se najít i vzorový obrázek. Polystyrénové polotovary mám doma ještě z dob módy falešného patchworku. Opět vás odkážu do péče Janinky, která se v tomto stala nekorunovanou královnou, i když tu zlatou věc na hlavu by si v každém případě zasloužila! Jutu jsem však doma nenašla a i zajdu jsme pojaly po svém. Však je to o fantazii, což je něco, co trapně opakuji již poněkolikáté. Pardon!

Korpus na věnec je polystyren, hlavička je přepůlená koule rovněž z polystyrenu. Uši jsou z barevného filcu, bambulka na nos, oči z aliexpresu a pár mašliček. Po zadání hesla velikonoční věnec vám strýček Google vyhodí bezpočet tipů, ovšem ten náš konkrétní najdete tady - buď mají větší věnec, nebo menší hlavičku, která se netváří jako polystyren, nicméně co už - na packy a nožky už nebyla trpělivost :D Vytuníme třeba za rok!

Další tip je spíše pro línější dny. Potřebujete staré hrnečky nebo skleničky od vypálených svíček. Písek, štěrk, případně jiný dekorační sypký materiál. My tu máme jakési obarvené šutříky. Stačí nasypat do nádobek a buď použít zápichy kupované, již hotové, nebo na pomoc zavolat špejle, nabarvená dřívka od nanuků a na ně nalepit vystříhaná a namalovaná vajíčka či zajíčky, případně využít polotovary, kterých v papírnictvích a různých eshopech seženete nepřeberné množství druhů. Dobré je, že zápichy se dají ve skleničkách měnit podle ročního období a různých témat. V budoucnu určitě přidáme další tipy. Zatím máme ty velikonoční uklizené a čekáme na nápad a realizaci nových. 

Třetí dnešní kousek je rovněž zápich, ale už nepatrně pracnější. Potřebovat budete špejli nebo jinou tyčku, barevné papíry, peříčka, korálky, provázek, očička. Ta nemusíte pokaždé používat nalepovací. Dají se nakreslit nebo udělat z papíru :) Nůžky, lepidlo nebo oboustrannou lepící pásku. Ne, s tavnou pistolí se u mě nepotkáte. Mám z ní panickou hrůzu - nepsala jsem to už? 

Naše předloha vypadala takto a jak opět vidíte, jely jsme si podle fantazie a hned je z toho jiná verze. Návod po ruce nebyl, proto čistá improvizace. Obdélník z vybraného barevného tvrdšího papíru přehnou napůl, vystřihnout půlkruh, dovnitř vlepit špejli, ocásek, nožičky (dva korálky na provázku) a zobáček. To vše oboustrannou páskou. Zvenku poté přidělat křidýlko a očička - hotovo - šmitec... a protože musí mít ptáček kamarády, máme touto dobou už tři! Dá se s nimi hrát divadlo, dělají parádu v květináči i ve váze. Určitě se dají vymyslet i jiná zvířátka. 

Ano, stále jsem přesvědčená, že jsem dřevo. Spoustu věcí bych udělala při druhém pokusu jinak a lépe, jenže nakonec pokaždé splnily svůj účel. Mě učí trpělivosti a cácorku zručnosti. Na viděnou u dalšího tvoření!

poznámka k fotografiím - můj vlastní archiv, nešířit bez mého souhlasu!

2 komentáře:

  1. Převeliké díky za propagaci mé maličkosti, nicméně si dovolím nesouhlasit, neb před ostatními patchworkoými dámami se můžu jít rovnou zahrabat 😂.

    Tvoření je boží, zajda na věnci u mě vyhrál! 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každá máme stoje tvořící bohy - totiž vzory jsem chtěla říct! :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)