sobota 22. dubna 2023

Recenze - P. Ward: Aristokrat

Hele ho, fešáka!

Oblíbená autorka Penelope Ward, tentokrát sama a ne spolu s Vi Keeland. Nebudu skeptik, dám si lákavou jednohubku a uvidíme, co z ní vyleze. Obálka nijak nevyniká, ničím mě neirituje a nemám k ní výhrady. U anotace, na které začínám být trochu pes, už je to jiná písnička:

Každá holka tohle nejednou zažila, ne? Byl to okouzlující britský aristokrat, který mi jednoho léta převrátil svět naruby. Od chvíle, kdy jsem Lea poprvé spatřila dalekohledem, mě uchvátil. Ani v duchu mě nenapadlo, že na pozemku na druhé straně zálivu najdu muže, který se sprchuje v rouše Adamově. Pak jsem si všimla, že jeho spolubydlící zase pozoruje dalekohledem mě a baví se tím, jak Lea hltám pohledem. Zajímavé seznámení, že? A než jsem se nadála, zamilovali jsme se do sebe. Oba jsme měli jediné přání: strávit spolu víc času. Ale Leo měl doma povinnosti. Do jeho rodiny a života bych nikdy nezapadla. Navíc jsem studovala práva a nechtěla jsem se školy vzdát. Takže jsme se rozhodli to ukončit a už se nikdy neohlížet zpět. V myšlenkách jsem na něj ale nikdy nezapomněla a měla pocit, že jsem nechala odejít spřízněnou duši. Navenek jsem se přesvědčovala, že náš příběh skončil. Až do doby, kdy mi o pět let později poslal dopis, který mnou otřásl až do morku kostí.

Zdá se vám anotace dlouhá? A to jsem ji ještě o polovinu osekala! Nebudu se rozčilovat. Díky bohu zapomenu většinu z ní dřív, než se do knihy pustím, jinak by mě šlak trefil. Aristokrat je takový sladký chutný bonbonek pro milovníky romancí bez nadmíry erotiky. Ta se tady objevuje velmi lehce a ne nijak často. Spíš než o pikantérie jde o vztahové záležitosti aneb jak se jedna letní láska trochu zvrhne a nedá hlavním postavám spát.

Pohledy obou hlavních postav se pravidelně střídají, takže máme možnost vidět do hlavy jak Leovi, tak Felicity. Jako bonus je na začátku každé kapitolky název písničky, která má děj v ní se odehrávající nějak vystihnout či podtrhnout a to se Penelope Ward dost povedlo. Horší už je to  s hloubkou. Ačkoli se v průběhu děje řeší celá řada závažných témat a životních událostí, ve mně jako ve čtenáři se žádné emoce neodehrávaly, což je až s podivem.

Aristokrat obsahuje i pár zajímavých twistů a prvků, které dávají ději šmrnc a mají potenciál příběh odlišit od ostatních (žádné spoilery ode mě nečekejte). Bohužel se nemůžu zbavit dojmu, že Penelope Ward z toho nedokázala vytěžit maximum a přišla s průměrnou sladkou pohádkou, která jen letmo klouže po povrchu, ale do hloubky se bojí. A tím si, bohužel, dost škodí. Aristokrat by jinak byl naprosté terno.

Jak bych to tedy uzavřela? Milá a čtivá jednohubka, na které jsme od Penelope Ward víceméně zvyklí, na jedno odpoledne či večer čítající 328 stran, která skvěle uteče, ale za dva dny si horko těžko vzpomenete na jména hlavních postav. Ocenila bych větší hloubku a propracovanost (a že prostor na to byl). Pohladí, potěší, ale ohromení se nekoná.

PS: Recenze na další knihy od Penelope Ward: Anti-přítel (4,5*), Milovaný soused (4*), Muž mých snů (3,5*), Gentleman devět (3,5*)

Vydání: prosinec 2022 (rok vydání originálu 2021)

Počet stran: 328