úterý 27. února 2024

Recenze - T. M. Fraizer: Vyvrhel

Moje guilty pleasure pokračuje!

Loni v lednu jsem v recenzi na třetí díl série King – Psanec – remcala, že T. M. Fraizer je pěkná potvora co se týče závěrů knih a že čekání na překlad pokračování je masakr. Vyvrhel nebyl v připravovaných a o to větší překvapení bylo, když se vyloupl na svět. Budu zase remcat?

OBĚŤ. VĚRNOST. RODINA. Bear chce holýma rukama ohnout kovové mříže své vězeňské cely a utéct. Ne kvůli mužům uvnitř, kteří ho chtějí zabít, ale protože Thia je tam venku, kde ji nemůže ochránit. Thia není typ dívky, která by čekala, až ji někdo zachrání, zvlášť když má sama co zachraňovat. Beara a Thiu tak čeká boj nejen o život, ale i o jejich lásku.

Budu remcat! King – první díl – obsahoval sice kupu překlepů a chyb, ale náboj měl neskutečný. Příběh Beara je trochu poklidnější, i když stále drsný a nabitý. Někdo to ocení, jiný bude držkovat (jako třeba já). Faktem však zůstává, že Vyvrhel je opět protknutý násilím, hrubostí, krví, sprostými slovy a sexem, kterého je tu opět o poznání méně.

K čemu bych sérii King přirovnala? K seriálu Sons of Anarchy. Drsní motorkáři, vlastní pravidla a zákony, války, neshody… Pro ránu či kulku se nejde daleko. Sexu a rvaček je tolik, kolik mají chlapci po těle tetování. Jednoduše je to jízda. Vyvrhel pro vás není, pokud jste předchozí tři knihy (King, Tyran, Psanec) nečetli. Budou vám chybět souvislosti, ochudíte se o seznámení Beara a Thii a pozadí příběhu Kinga. Navíc pro vás konec naprosto ztratí wow efekt.

Ano, T. M. Fraizer to udělala zase… Ovšem epilog bych vyškrtla. Byl krátký, strohý a absolutně mi neseděl. Teď to vypadá, že jsem naštvaná, ale nenechte se zmást. Vyvrhel je čtivý a přesně v duchu předchozích částí. Pokračujeme tam, kde jsme v Psanci skončili a každá z 240 stránek stojí za to. Pohledy na příběh se nám střídají mezi Thiou a Bearem. Sem tam se mihne i nějaký ten flashback, abychom měli úplný vhled do návazností.

Přiznám se, že postrádám detaily. Vím, že T. M. Fraizer se umí v temných a násilných scénách porochňat, povrtat. A stejně tak v těch akčních, o erotice ani nemluvě. Vyvrhel mi však přijde nepatrně plochý. Víme to podstatné, nic nám neuniká, pořád je to úžasně akční záležitost narvaná testosteronem. Ale některé pasáže by si zasloužily víc rozepsat. I přes výhrady budu nedočkavě vyhlížet pokračování. Holt jsem se v Kingovi namlsala a chuť stále trvá, byť špetku ubrala na intenzitě.

Vydalo nakladatelství Ocelot, koupit můžete na webu Megaknihy.cz (a nejen knihy!)

Edit: Další díl vychází v záři 2024!!!