středa 17. března 2021

knihovna - B. B. Easton: Kravaťák


Poslední díl série a mně neznámá autorka!

Minule to byl první díl série a neznámá autorka, proto jsem si zřejmě řekla: Buď za trubku, vezmi to od konce! Ne, na vině je kravata! Ano, u Karantény za to mohl Londýn, tady kravata. Mám pro ně slabost. Vůbec pro muže v oblecích. Přiznejme si však, že věkově jsem se tady úplně netrefila do černého, nicméně… dozvíte se v recenzi!

„Odkdy jedeš po chlapech v kravatách? Líbí se ti jen chlapi, co vypadají, jako by chlapy v kravatách přepadali. Se zbraní.“ To byla pravda. V roce 2003 už jsem měla jasně daný typ. Klidně jsem mohla mít na srdci obří nápis „Hodným klukům vstup zakázán“. A právě proto jsem měla Kena Eastona zařazeného jako kamaráda. Býval fotbalovou hvězdou, voněl čerstvě vypraným prádlem, a ne zatuchlými cigaretami, a měl ve skříni víc kravat než tetování. Pche. NU-DA. Jenže čím víc jsem svého hezkého studijního kámoše poznávala, tím víc se mi nabízelo otázek. Otázek jako: Proč s nikým nechodí? Proč se vyhýbá lidskému doteku? Proč nenávidí všechno zábavné a báječné? Studentky psychologie v mém nitru se zmocnila posedlá touha dostat se Kenovi do hlavy, zatímco rozmazlený spratek ve mně byl posedlý touhou dostat se mu do srdce. Roku 2003 jsem objevila to jediné, co miluju víc než zlobivé kluky… Pořádnou výzvu.

Kravaťák rozhodně není prvoplánová něžná romantika. A ani bych neřekla, že čistokrevná erotika. Na to bylo sexuálních a erotických scén docela málo a bez výraznějších detailů. Nicméně příběh toto pikantní okořenění ani nevyžadoval. Jak už jsem zmínila v úvodu, hrdinové nejsou v mé obvyklé věkové kategorii. Dávám přednost, pokud je jim kolem třiceti. Ovšem i tak jsem se dokázala v pohodě začíst. Možná i lépe, než v případě předchozí Zničené.

Na přiloženém obrázku vás nejspíš zarazí velký počet tzv. lepíků. Úplně často je nepoužívám. Zpravidla jimi „zakládám“ chyby a citace do recenze, ale tady jsem si nedokázala pomoc. Vypotřebovala jsem veškeré domácí zásoby a prosím vás… všechny barvy zachycují, kde všude bylo použito slovo „kurva“. Ne, nedělám si srandu. V době mého dospívání jsme nadužívali voly, o pár let později byly zřejmě v oblibě tyto placené společnice lásky. Vždy se mi vybaví scéna z divadelního představení Hrdý Budžes. Pokud najdu ukázku, vložím vám ji dolů pod recenzi. V rychlosti spočítáno – tipnete si? 163, já padám! Rekord ne na kapitolu, nýbrž na stránku – stránku, nikoli list z obou stran – 5x.


„…Se smíchem jsem potřásla hlavou. Ken byl sice skrblík, ale vzhledem ke skutečnosti, že můj poslední přítel svůj podíl na nájemném prošňupal – a taky utratil za striptérky – stál dospělý muž s rozumným přístupem k penězům náhle na mém žebříčku afrodiziak sakra hodně vysoko…“

Je to výtka? Upřímně, když nad tím přemýšlím, nevnímala jsem to kupodivu nijak rušivě. Lepíkování bylo čistě pro zábavu, zajímavost a rovněž zvědavost. V podstatě nemám knize co vytknout. Hlavní hrdinka není vysloveně sympatická. Mít takovou dceru, asi skončím na antidepresivech, avšak stejně tu pro ni budu. Ale člověk neví, co si pro něj život přichystá, proto se nechci rouhat. Jde v první řadě o beletrii, i když je vše prezentováno jako autobiografie samotné autorky. Nakolik je vše reálné nejsem schopná posoudit. Zajímavé to rozhodně je. Rovněž pestré a barvité.

Co se týče faktu, že jde o poslední díl z pěti. Inu, nijak zvlášť mi to vrásky nepřidělalo. Navíc mám v úmyslu přečíst si předchozí knihy a teď je vlastně IN vyžívat se v různých prequelech a sequelech a já nevím, jak se to všechno jmenuje a označuje. Mám pár otázek, na které bych ráda znala odpovědi. Mezery, jejichž vyplnění by dozajista stálo za to. Autorčin styl je čtivý, ne však výjimečný. Vzato kolem a kolem, skončila bych na úspěšné čtyř a půlce. Přestože primárně nešlo o mou standardní škatulku, měl příběh vše, co by mít měl, aby se dal číst, dočíst a pochválit. S B. B. se nevidíme naposledy.

Autor: B. B. Easton 

Nakladatelství:  Baronet (web)

Žánr: romantika, erotika

Rok vydání: 2021 (rok vydání originálu 2018)

Počet stran: 320

Série: 44 kapitol – díl pátý

Překlad:  Jana Pacnerová (poznámka – rozhodně oceňuji, že na webu Baronetu můžete filtrovat knihy podle překladatele!)

Za zaslání recenzního výtisku v rámci mimořádné jednorázové spolupráce děkuji přímo nakladatelství Baronet, kde můžete knihu pořídit aktuálně se slevou 25% za 277,- Kč!




2 komentáře:

  1. Lepítkování mě dostalo! :D My takhle občas počítáme mrtvoly ve filmu, třeba John Wick je docela lahůdka :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kriste, Johna mám na seznamu už hříšně dlouho - musím se na něj vrhnout :D

      Vymazat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)