sobota 29. října 2022

Recenze - M. Sheridan: Ramsay

Návrat ke známé autorce!

Oblíbené autorky to mají u svých fanoušků těžké. Jsou na piedestalu z nějakého důvodu a s každou další knihou jdou ruku v ruce i jistá očekávání. Mia Sheridan umí nakládat s emocemi. Dokáže vystavět komplikovaný, avšak nepřekombinovaný, příběh, který vás dostane… anebo taky ne.

Ramsay je příběhem o zradě a hněvu, výčitkách a síle odpuštění a o tenké hranici mezi láskou a nenávistí.

Mám za sebou skvělý Stingerův pád, velmi emotivní Archerův hlas, s pár výhradami mě nadchl i Sběratel přání a trošku jsem držkovala u Graysonova slibu. Dnešní jednoslovný název Ramsay mi evokuje světoznámého šéfkuchaře, leč o vaření to dneska nebude ani omylem. I když hlavní hrdinka – Lydie – bude muset podnikat kde co včetně pobytu u kuchyňské plotny.

Je to vlastně úplně prosté. Mladická nerozvážnost zamíchá osudy a rozdmýchá nenávist tak silnou, že ji nevyléčí ani čas. Delší verze anotace naznačuje, že si naši hlavní hrdinové prošli a projdou peklem, než si uvědomí, na čem skutečně záleží. Ramsay je silný příběh, který má drive a spád a nabídne vám i špetku peprnější erotiky. Nicméně mu chybí jistá hloubka. Nemluvě o už ohraném střídání pohledu obou hrdinů na děj v ich formě. Postavy se plácají na povrchu a často se opakují. Přestože je tedy příběh jako takový vystaven dobře, drobné drbky kazí výsledný dojem a navozují jistou dávku otrávení.

A snil jsem, že jednoho dne nebudu muset žadonit o zbytky, že se o sebe dokážu postarat sám, že nebudu muset potlačovat vlastní hrdost, že nebudu muset obětovat nic, co obětovat nechci, že nebudu dělat věci, které mi byly nepříjemné. Snil jsem, že jednoho dne stanovím vlastní pravidla. Sníl jsem, že se jednoho dne budu cítit v bezpečí. Jednoho dne najdu klid a mír. A svých cílů jsem dosáhl. Dospěl jsem do bodu, kdy už nemusím myslet na holé přežití, a můžu obrátit pozornost na ty, kvůli nimž se mi rozpadl svět na kusy.

Dialogy fungují, některé zvraty jsou zbytečně rychlé a dramatické chvíle jsou ledabyle odbyté. Nevědět, že to Mia Sheridan umí lépe, pokrčím rameny a čtu dál. Hraje snad roli čas? Má nálada? Ano, očekávala jsem hodně emocí a zejména těch silných. Přála jsem si, aby mě kniha rozbrečela. Což se nestalo. Dojatá jsem nebyla ani jednou. Že bych si k postavám nedokázala najít cestu? Jejich osudy byly rozhodně zajímavé, jen mi jednoduše chybělo ono pověstní „cosi“ – lusknutí, které by knihu vystřelilo… výš.

Ovšem vzato kolem a kolem není Ramsay rozhodně žádným průšvihem! Je čtivý, poutavý, místy sice jemně uspěchaný, ale stále dobrý. Jenže být dobrý znamená za tři a to nemusí vždycky stačit. Lehce předvídatelná hate to love (od nenávisti k lásce) romance s pár střípky erotiky, která nenadchne, leč ani neurazí. Zabaví, částečně i zaujme, ovšem díru do paměti vám neudělá. Za týden si sotva vzpomenete, o čem to bylo, což je škoda, neb třeba v úvodu zmíněný Archerův hlas si pamatuji i po bezmála šesti letech! Ohromená nejsem, spokojená i přes výhrady vlastně ano.

Rok vydání: 2022 (rok vydání originálu 2016)

Počet stran: 360

Překlad: Zuzana Ľalíková (poznámka – pokud máte oblíbeného překladatele či překladatelku, na webových stránkách Baronetu máte možnost snadno a rychle si zobrazit knihy právě podle tohoto kriteria!)

Protože horlivě podporuji nakupování knih přímo u vydavatelů, tady máte odkaz na eshop Baronetu, kde můžete pořídit jak ebook, tak klasickou knihu za výhodnější cenu!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář velmi potěší, i kdyby to byl obyčejný smajlík. Díky za Váš čas :)